Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 898 ggr
Absinthe
0

Forumpaus

Tjo alla glada!
Jag kommer ta en paus ifrån forumet ett tag nu. Folk kommer fortfarande att kunna nå mig via mejl om de är intresserade utav råttor eller vill ha uppdateringar kring en viss kull.
Jag kommer säkert inte ha jättemycket tid över för att uppdatera min hemsida heller men jag ska göra ett gott försök där varje helg åtminstone.

Jag väljer att ta paus ifrån forumet och så mycket mer grejer privat, för jag mår inte riktigt bra just nu helt enkelt och jag kommer lägga min energi på skolan, råttorna och min familj.
Uppfödningen fortsätter som vanligt åtminstone fram till våren, efter våren kommer jag sikta på att ta så få kullar som möjligt, troligtvis så pass nätt och jämt att jag håller Hugolinjen vid liv.

Jag letar även efter duktiga pålitliga personer som kan tänka sig att agera fodervärd här i Skåne.

Jag har två parningar planerade nu i höst/vinter och tar gärna emot intresseanmälningar. Hanarna som ska bli pappor är polska importer som jag tog in i början av året, de bor heltid hos Zickan, men de är tillfälligt här nere för var sin parning. Jag har släktforskat i ett x antal timmar och deras stamtavla går bak till 1994, jag har kontaktat en hel del av uppfödarna i denna stamtavlan, åtminstone de som fortfarande är aktiva, många föder dock inte upp idag. Men det jag har fått höra om släkten bakom är ganska positiv och det är några råttor som blivit kring 3 år gamla från de engelska uppfödarna bakom där jag fått födelsedatum och dödsdatum. Det finns engelska, holländska, tjeckiska, danska, finska, polska linjer bakom dessa killarna. Vid seriöst intresse kan stamtavlan skickas.
Dessa två parningarna är testparningar och främt söker ungar ifrån dessa kullarna sällskapshem. Hanarna är en burmes och en black eyed siames velveteen.

Så finns intresse för råttor så hör gärna av er, både om ni är intresserade av att agera fodervärd eller att köpa råttor. Kommer kanske in här då och då och meddelar om det finns någon kull, men tills vidare kommer jag vara mest ifrån forumet och datorn.

Sköt om er! =)
Kramar
Linda

Terato
0

..Och sköt om dig, Absinthe! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se