Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 877 ggr
[MissDiss]
0

Färg problem

Jag är lite tveksam på min råtta Chezz som jag fick höra att han är en Black European Berkshire. Jag är väldigt tveksam nu då han ser ganska ljus ut. Tror det är lite ljusa strån bland de mörkare. Ser lite blå/grå ut i underpälsen. Men täckningen stämmer.

Någon som kan hjälpa mig? Kan fixa bilder också strax.

fiffiluren
0

Han kanske rostar och har silvrering i pälsen?

[MissDiss]
0

Det kanske han har :)

MangoMelon
0

Ën bild skulle underlätta betydligt ;) Gärna en på håll och en lite närmre

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

[MissDiss]
0

#3 Ska fixa det med en gång! :)

[MissDiss]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer Chezz :)

[MissDiss]
0

Mera Chezz :)

[MissDiss]
0

En till Chezz ^^

Terato
0

Det ser ut som att det är silvreringen som börjat komma! Man ser att det inte har kommit på huvudet ännu.

Silvrering är att vissa hårstrån i pälsen är ljusa, och alla svarta råttor i Sverige är mer eller mindre silvrerade.

Så nog är han svart, alltid.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ladyinred
0

ser oxå ut som pälsbyte runt huvudet..

[MissDiss]
0

Okej :D men då så. :) Tack så hemskt mycket för hjälpen! :)

Thirre
0

Den färgton som nämns gällande underpäls är önskvärt på svarta. Utan att ha kollat på fotona utan enbart läst din beskrivning for mina tankar direkt på en snygg black som börjar få silvrering. De flesta färger, som inte är tickade, är silvrerade och den dyker upp allt efter 3 veckor till 3 månader. Ju tidigare desto bättre. Silvrering skall vara jämn och mycket, nästan häflten av stråna är silvrerade av pälsen.

Om han har pälsbyte är det inte konstigt om silvreringen kommer, är han ca 7 veckor? Då brukar de fälla sin sista barnpäls och får den mer sträva, vuxnare pälsen och med det brukar silvrering i större utsträckning komma.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

[MissDiss]
0

#11 Ja, han är runt 7 veckor. Okej! :D