Favoritmat?
Popcorn är en klar favorit, men kanske inte så nyttig. Vindruvor och isbitar är också goda 
Mina älskar när man lägger in kyckling, med både kött och ben, det försvinner snabbt.
Det som gillas mest här hemma är nog räkor som dom får varje lördag :D Och så är råris och majspuré svårslaget, likaså rött té och pannkaka.
här hemma är rådisarnas favoriter majs, räkor & kalv&grönsakspure (barnmat) 
Just ja jag glömde en sak mina råttor älskar, det är framförallt pankakor och våfflor. 
Våfflor och pannkakor är en favorit här också 

mina älskar alla typer av barnmat. ägg, köttbullar, bananchips o ärter o majs.

Mina älskar barnmat. Ngt som också är poppis är pulvergröterna som man blandar med vatten,lycka för råttorna är när minstingen här hemma inte orkar äta upp all sin gröt :)
mina råttor är inte så förtjust i kött alls.
räkor är uppskattat, med skalet på och det är jättebra för då får de i sig selen som motverkar och förebygger bakbensförlamning som äldre.
majs är gott, ägg oxå. musslor, bön/frukt/grönsaksblandning som vår gojja får istället för pellets.
jag ger inte mina råttor mkt av sån mat som pannkakor, våfflor och sånt utan är taskig nog att bara ge dem nyttigare saker ^^
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Väldigt olika vad råttor favoriserar. En del kan älska en sak som andra hatar. *s*

Mina råttor får müssli som basfoder annars gillar dom pannkakor, kötbullar, kex, ja allt möjligt =) =)
mina älskar all sorters barn mat, och ost macker. Sobril brukar alltid sno min mat.
För ett tag sedan drack han vin. Han gillar alkohol. Inget bra.

Söta råttor på bilderna. :)
mina är finsmakare.
de föredrar avocado, älskar kalvfrikadeller (allt annat i barnmat är inte lika intressant mer, ungefär lika intressant som typ luft).
de är helt galna i skaldjur. räkor med allt kvar. huvud, skal allt. ägg är poppis, självklart pannkakor (som de inte får så ofta). sharonfrukt. musslor osv osv

Haha jösses, ja de låter onekligen som ena små finsmakare. ;)

Hehe, på tal om våfflor så är det ju våffeldan snart =) Mina råtter kanske ska få smaka en bit då, de verkar ju så himmla populärt
Mina råtter älskar Pasta, (framför alla dessa sårter så ligger nudlar högs upp), köttbullar och majs.
Bima:
ja usch, de är riktigt fisförnäma numera. inget verkar passa dem pasta, ris, potatis och nästan all barnmat tycker de är jättetråkigt. men nu har jag börjat med att inte byta ut och slänga om de inte äter. det får helt enkelt stå kvar tills de insett att de KAN äta det. de är ju hungriga :D *suck*
Vad kul att se att så många råttor gillar majs! Våra är helt galna i det, så vi använder det som godis när de har varit särskilt duktiga :) Annars är räkor med skal helt klart favoriten, och det verkar också inte vara så ovanligt :)

Majs är en helt klart favorit här med! Kattmat och Keso gillas också :P Fast iofs äter dom vad man än ger dom :P
Räkor skulle jag tro. Damerna dyker på dem.
//frida

hm… smör tror jag… jag läste någonstans här att man kunde ge råttorna det, och jag trodde inte att Túna skulle gilla det, eftersom det är så äckligt att äta bara smör (tycker jag) men när jag skulle testa så började min råtta slicka från locket till smörförpackningen när jag skulle gå och hämta en sked åt henne.. :) kex gillar hon och mössen oxo

Avokado!!! Det är toppen. Annars ser jag att det trots allt verkar vara ganska lika: majs, kyckling, räkor och pannkakor
Ja, de gillar och äter ju allt som vi människor äter. Även det mindre nyttiga…

När ni ger era rådisar kycklingben, ger ni de råa då eller tillagade?

Tillagade! Jag har lärt mig av min mamma (…) att man kan få salmonella och annat tråkigt om man inte tillagar kycklingen ordentligt. Detta måste ju gälla även för råttor - alltså bara tillagad kyckling.

Här har vi de 3 P:na som favorit: Pizza, Pannkaka och Potatismos
Ou jag blir hungrig bara av att läsa allt gott
Det som våra råttor verkar sluka fortast är knäckebröd, ägg, potatis. Dom har hunnit bli 4½ månad nu å dom växer så det knakar, hehe!
Haode gött!

Mina killar gillar också plättar och pannkakor. Ris, makaroner och havregrynsgröt är också populärt. En gång fick de fläskfilé, klyftpotatis och ärtor och det försvann snabbt! Barnmat är också populärt.
En favorit är också att sitta i mattes knä när hon ser tv och få lite pepparkaka at tugga på :)
Som torrmat är majsflingor och torkad frukt det bästa.
Gröt ! Det tycker miina är aldra godast <3<3 Även popcorn xD xP

Ost, nötter av alla slag(med skal helst), popcorn, coca cola och CHOKLAD! Tuggumin verkar de väldigt intresserade av också men där blir det NONO! :D stora tjocka pellets, ljusa är favorit bland torrfodret. Torkad banan och vaniljfil! Gärna allt i en enda massiv blandning! De beter sig som gravida kvinnor! *ler*
Majs har jag inte testat men det ska bli! Annars är ju lite okryddade eller väldigt lättsaltade macaroner, spaghetti eller nudla att rekommendera!