Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 457 ggr
Bobriar
0

Bråkar dom?

Jag har två stycken råtthonor. Båda är köpta av samma person, men dom är från olika kullar.
Dom verkar komma otroligt bra överrens, men för några minuter sen bevittnade jag den ena råtthonan greppa tag om den andres nackskinn med munnen och dra bak råttan. Sen greppade hon tag om råttans svansrot och drog bak henne igen. Jag skillde dom åt tillfälligt nu.
Den råttan som blev "bakdragen" lät inte på något sätt och verkade inte få någon slags skada, men jag är ändå rätt orolig för att dom kanske bråkar?

Det är mina första råttor, och jag vet inte så mycket om just detta beteende. Någon som vet vad hon gjorde när hon gjorde sådär? För det verkade ju inte göra särskilt ont på den andra råttan..
Vad borde jag göra?
Tack för svar.

MVH. Marika.

[MissDiss]
0

De kanske busar. Mina brukar bita varandra i magen och svansen. Men bara på skoj. Om du inte ser några sår är det bara bus.

Bobriar
0

Okej. :) Tack så mycket.

SweGizmo
0

oftast när dem drar iväg med varandra så har jag fattat det som att dem leker eller vi dra med sig/visa den andra något/få uppmärksamhet. så länge det inte blir sår eller att den skriker i högans sky så tror jag inte att det ska vara någon fara.

Min blogg: SweGizmo.se

Ricko
0

Säger som #1 och #3 :)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se