Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 491 ggr
VAASHii
0

Märken under hakan

Hej!

Jag ska ta mina råttor till vet. men jag vill bara höra här först om någon vet vad det kan vara..

Jag har upptäckt att alla mina tre råttnosar har konstiga märken under hakorna. Blev skiträdd för jag kommer ihåg att jag läste en tråd här där en tjej beskrev hur hennes råttas tänder växte på fel håll och ut genom hakan. :/
Jag har försökt kolla själv men de är jättesprattliga för vår katt var i deras rum en dag och de är jätte misstänksamma mot henne och tror hon är kvar :P

Jag ser inte riktigt vad det kan vara men det är iaf päls som är borta och jag tror där är sårskorpor.
Det konstiga är bara att alla tre har det. Alla har inte lika mycket dock men ändå.

När de bråkar och biter varandra.. kan de göra det så mycket att det bli så som jag beskrivit det?
De brukar kivas ganska mycket.

För övrigt är de pigga och som de alltid varit. Jag har inte märkt någon förändring på deras beteende eller aptit.

Vänlig hälsning
Camilla

hus-musen
0

Är det bara under hakan de har sår? inte på rumpan ner mot svansen eller liknande?

Jag tror att det kan vara någon form av ohyra när det sitter under hakan på dem alla tre.

Qui dormit, non peccat

VAASHii
0

Nej det är bara precis under hakan vad jag har sett.

Ska kolla upp det hur som helst!

Nicciz
0

Skabb hittas ofta under hakan och blir små skorpor. Be om stronghold. Det är inte alltid man kan hitta skabb på skrapprov för de kan sitta så djupt att det är på gräns till djurplågeri att skrapa.

Lycka till :)

Ladyinred
0

min tanke va oxå skabb. det brukar börja där..