Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 807 ggr
Jinaum
0

Antal?

Bara för skojs skull kan jag väl fråga hur många hanar anser ni att man kan ha i en hornbach voljär?

Lancia
0

Min hornbach står alltid öppen så jag skulle lika gärna kunna ha femton i den som fem. :P

Jinaum
0

#1 hahaha jag syftade nog mest på om man inte har buren öppen 24/7 :P

[MissDiss]
0

#2 Beror väl lite på hur stor den är :)

Jinaum
0

Den ska ungefär vara 76x76x167 jag har för mig att min är 168x80x80. Men lika bra å köra på de första måttet för de e det som står på hornbach hemsida å jag kan ha fel :P Så

76x76x167cm

[MissDiss]
0

Den är ju ganska stor. Så du kan nog få plats med många, vet en som har nästan 8 råttor tror jag i en som är mindre, så de är nog inga problem, huvudsaken är att alla får plats att leka, sova, äta, gå upp och ner utan att behöva trängas :P

Jinaum
0

Ja enligt ratpower bur räknare kan jag ha 17 i den. Men den om jag fattat rätt räknar mest för honor. Det låter lite absurt att man ska få plats med 17 råttor i voljären.

eloize
0

#6 oj… ja den uträkningen känns lite humm ja som man ska ta med en nypa salt ibland! haha minst sagt!

jag skulle nog som absolut max sätta in runt 6-8 st, fast jag ahr ju oandra sidan bara sett den på bilder och i butik…

Jinaum
0

Jo. Men jag borde räkna runt de då. En vän till mig fick för sig att man precis precis kunde ha 3 full vuxna hannar i buren. Å tittar jag in i buren med en bebis och en fullvuxen tjockis så blire liksom.. Hell no. Finns mycket mer plats! Så sex åtta låter nog lagom.

Vill nog skaffa en till råtta känner jag. Mest för att det vore kul för den lille jag har då tjockisen inte orkar leka så mycket.

eloize
0

#8 ja 3 lät lite fjuttigt för den buren! men smaken är som baken! jag har en bur här hemma som jag kan ha över 30st i men just nu bor där bara 7st! dom lever loppan! så visst går det att ha få i en stor bur! haha

man behöver  ju inte klämma in maxantalet i burarna men i Hornbach buren så kan du nog utan problem ha 6-8 st utan att det blir trångt för dom.. sålänge alla har sovplatser o välja mellan m.m så!

[MissDiss]
0

#9 Hur många kan man ha i en voljär som är 140cm hög och 66bred * 55bred ? :P

Katrin82
0

17 låter helt galet så burräknaren får man ta med en nypa salt. Jag har själv 4 hanar i min, MAX skulle jag säga 8.

eloize
0

#10 max 6st skulle jag säga…. vad heter buren, lättare om man ser den framför sej…. lustigt jag vet…

[MissDiss]
0

#12, Jag har ingen aning om vad det är för bur jag har då jag fått den av en tjej, som inte var hemma när jag hämtade den utan bara hade ställt ut den utanför, vad jag vet står det inget på den heller. Jag tycker det är en väldigt stor bur, tror man skulle skulle kunna ha fler. Den är ju enorm enligt mig :O