Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 692 ggr
MangoMelon
0

Välkomna hem!

Fick med mig hem två underbara skönheter från utställningen igår.
De är båda verkligen asläckra, och jag hoppas mycket på båda två ^^

Den ena hade jag reserverat för länge sen och äntligen fick jag hem henne ^^

Den andra satt på tillsalu bordet och bara ropade; ta med mig hem! :D Kunde inte motstå hennes blick. Det att hon har superstam och en riktigt jäkla snygg och standardenlig färg skadar ju inte heller ;) Citerat av uppfödaren "den här tjejen kommer gå långt inom standard, du har eventuellt en Grand Champion där ^^

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

MangoMelon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ratsian Daydreamer *21.8.2009
black/badger
far: Ratsian Oi Mikä Risutukka
mor: Sanders Unelman Lento

Det är nåt speciellt med den här tjejen. Pytteliten är hon jämfört med mina tjejer, men hon är perfekt redan nu. Det lönade sig att vänta ^^ Har framtiden planerad för henne och hoppas mycket på henne :)

MangoMelon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sanders Lehtoängelmä (tror de är typ ängsväxter på finska)
* 8.7.2009
russian blue agouti
far: Sanders OMG
mor: TV-09 Sanders Cherry Blossom

Och så den andra tjejen, som inte alls var planerad. Jag gjorde dock misstaget och gick till tillsalu bordet för att kolla, dumt gjort av mig, men blev nerkärad i just den här tösen ^^

Hon är verkligen something special.. Trots farten o flänget på utställningen kröp hon rakt upp i min famn och lade sig där för att knastra. Underbart häng redan nu, har inte träffat på en hona med sånt häng förut.
Hon satt på min axel så gott som hela utställningsdagen, och bara rös och knastrade ^^

Det att hon antagligen kommer klara sig skitbra på utställningar är bara ett plus, hennes färg är såå läcker!

För tillfället sitter hon på min axel o knastrar :D

Haha tror jag e kär :D

zickan
0

Ohhh… kidnappar #2 :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lancia
0

Black/badger, finns det i Sverige? Är det en standardiserad teckning i Finland? Superfin är hon!

Och agoutin, åååh! Jag har en riktig agoutifetish jag :>

[MissDiss]
0

#4 Jag har också en Agotuifetish ;)

MangoMelon
0

Det heter väl inte badger hos er vad jag vet :p Men det är iaf bläsade råttor med magteckning och vita tassar som inte bleks. Det är väl därför folk är så hysteriska efter min nuvarande kull, haha :D

Jaa, Russian Blue Agoutin är jättesnygg, det är så man bara vill sitta och kolla på henne ^^ Men vad ska jag kalla henne? Hon kan ju inte heta Lehtoängelmä, det låter för knasigt.. :P

Lancia
0

Vad betyder Lehtoängelmä? :)

Sorkland
0

Älva kanske… älvorna dansar på ängen (ängsväxt)

MangoMelon
0

Jag vet så mycket att kullen är efter ängsväxter, och lehto betyder lund och ängelmä betyder typ låg grön växt :p

nagini
0

du har ju ängel i mitten av orden :P

är väl ett gulligt namn ^^

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

MangoMelon
0

#10 haha det har jag inte märkt ens! :D ja hon är väl lite som en ängel, kom utan förvarning och förgyllde min dag. Vem vet, kanske det är Edward som kommit tillbaka i en annan form för att fortsätta vara med mig? <3

nagini
0

finns ju många olika namn som kan vara "ängel" typ..

Angel, Engel, Ängel, Angie osv osv :P

tycker Angie var fint

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna