Lack & mat
Vet att det finns ett flertal sånna här trådar men i dom flesta trådar ang mat så inehåller det flesta saker jag aldrig har hemma(Bor hemma och kan alltså inte köpa hem mat)
Så finns det nån mat/torrfoder man kan blanda lätt och med ingridienser nästan 99% av befolkningen har hemma? Undrar också hur mpnga lager lack man ska stryka på en träbur till råttorna och vart det finns att köpa ogiftigt och vad dom heter.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jag tycker det verkar jättehemskt att göra mat av befolkningen man har i sitt hem. Har du pratat med dom om det? :o
Han skrev ju precis korrekt. "Mat som 99% av befolkningen har hemma…
Müsli har väl de flesta svenskar hemma? Om det inte är tillsatt socker så är det bara att köra med det! Annars är det ju inte jättesvårt att köpa en müslipåse när ni är och handlar, eller en " AXA grynblandning" som finns i stort sett alla affärer?
Mat kan du ju ge dem samma som ni äter, så vida ni inte äter jätteonyttigt… Typ pizza varje dag? Jag förstår faktiskt inte vad det är som är så konstigt… Som folk inte har hemma? Pasta, ris, potatis, fisk, kött, grönsaker, frukt osv?

Läste här hemma istället för har hemma :>
Men jag förstår inte problemet med att inte kunna köpa hem mat bara för att man bor hemma?

Jag tror hon menar typ alla knasiga fröer och sånt. Men de kostar inte så mkt i inköp. Och allt finns att köpa på Ica. Bara att fråga personalen! Och Axa grynblandning kostar max en tjuga!
Tro mig, det blir billigare i längden att köpa bra mat åt råttorna. Får de näringsbrist av olika slag så blir det fort en massa följdsjukdomar och förkylningar med dyra veterinärkostnader till följd. Berätta det för dina föräldrar så hjälper de dig nog att betala maten för råttorna.
Älskar mina stora små vänner..