Bur tips/råd (bygge)
Här kan ni ge råd till dom som bygger egna burar. Vad man kan/och inte kan använda för material osv. Själv behöver jag råd/tips då jag håller på bygga en. Gärna vart man kan köpa sakerna osv.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Smartast är att köpa ett färdigt skåp att bygga av. Ikea har en garderob som heter Aneboda som man kan slå ur plasten i dörrarna på och sätta nät för. Sen sågar man till hål i hyllplanen och sätter dem som man vill ha dem och sen spacklar man ALLA kanter och hörnor. Det får inte vara några spår kvar någonstans där kiss kan rinna emellan, för då har du snart en stinkbur. Sen målar man på med en vattenbaserad lackfärg, förslagsvis vit då.
Annars kan man ju krångla med att bygga själv men det är svårare än man tror att såga rakt, och att göra dörrar är inte superenkelt. Jag har gjort det en gång, gör nog inte om det. Det räcker med att man råkar såga lite för snett för att det ska vara omöjligt att sätta ihop delarna.
Så kolla blocket tycker jag efter praktiska garderober eller andra liknande möbler som du kan använda dig av.
Älskar mina stora små vänner..
#1 Har ju inte pengar till en ny bur. Och tar min bara till städer ett par gånger om året. och nu har jag ju redan börjat bygga en så. Men Jag hade tänkt sätta som "hårdplast" på botten och våningarna och över det tidningar&flis?
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se