OT Sjuk!
Fler än jag som har hög feber och inte kan tänka/läsa/skriva särskillt väl. Haha allt jag skriver idag blir en enda röra och fattar knappt själv vad jag skrivit.
Så hoppas folk har lite överseende med mig idag.. ^^,
Har ni inget skoj att berätta, vad har ni gjort idag? Har ni några stora livsplaner eller annat spännande man bara kan prata om?
Ännu roligare, vem är du? =) Åh kan vi inte bara babbla på lite här i tråden? ^^,
Bild - Tjockisrumpan Vera
HÄJ, bra tråd för jag känner precis som du..Siiter med en sprattelråtta i knät o försöker få henne att inse att man kan göra annat än att springa runt o förstöra i lägenheten..Nån mer som har en sådan? Inte sitta still en sekund.
För att gå över till något mer intressant pajjade mina glasögon nu..Tvättade dom för våldsamt typ? Huh? Inte intressant. Hoppas iaf dom hinner lagas till helgen, vill ju inte gå runt blind på stora pet
OCH jag har två degus hemma som jag inte kan ha kvar :S Lång histora. Kolla djurannonser.ifokus om du av nån anledning bryr dig.

Själv ska jag trycka i mig allergimedicin så jag kan andas.. baah..
Hur många råttor har du då? =)
Haha du med nu. Jag börjar just piggna till efter ha fått influensan på reptil mässan och en inflamation på visdomstand. Hostar ännu och svider lite när jag äter. Men det tar sig :-)
Hoppas verkligen jag orkar med veckan så jag iaf kan komma och titta på srs utställningen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#3 Du fick säkert me dig någe skit från mig me… Jag har oxå bara hostan kvar nu å den lär jag ju inte bli av med på ett bra tag.
#2 Jag har sex råttor. Snart sju.
Men det är ju stört.. nästan ALLA är ju sjuka nu

#5 Enligt min sambo är alla som har råttor sjuka
Men han bor ju med mig så han är nog sjukast av alla.

HAHA! Tråkig sambo.. skulle inte stå ut om jag hade en sambo som inte gillade mina råttor.. sambon hade åkt ut med huvudet före.. hmms, kanske därför jag är singel.. *skrattar*

Har inga andra några roliga kärlekshistorier att berätta här inne? Jag känner till två medlemmars lovelife iaf.. *skrattar*
Ni vet vilka ni är.. =P
Men ååh, prata med mig här i tråden för 17 gubbar, skvallra om kungen eller vad som helst.. ingen som har råttbebisar i närheten av skåne som jag kan få komma och klämma på, har ju inga egna.. *bitter*

#8 Du har ju Nebel å klämma å känna på… iof e hon ju ingen bebis.. men snart har du ju massor att gosa me 
Sambon kan va bra att ha ibland.

Nej hon är ingen bebis och jag får inte behålla alla hennes bebisar hos mig heller.. xD
Har du ordnat transport by the way? =)

#10 Har inte hört någe. Han fråga sin kusin om jag hade FB men de har jag ju inte
ska tjata lite till på henne så du kan släppa ihop henne me Preben snart.

Buhu, ingen som vill prata med mig idag.. =/

Haha fick svar när jag precis skrivit.. ^^,
Jag har ingen brådska, bara undrade.. jag har ju en go tjej som bonus ett tag iaf.. :)

Vart är allt folket ikväll egentligen, ligger på soffan och slöar tro? =)

Hmmm folk har kollat på Idol å ligger snart i sängarna kanske… Brukar vara ganska dött efter kl 9
Jag är här..Med kaffe. Finns det nåt bättre och godare än kaffe?
Mmmm…Nejdå, jag är inte beroende ^^.
Har inte ni något roligt ni är beroende av?
Kaffe, råttorna, mp3n, snus, datorn ..Kan inte leva utan dessa saker.
Åh jag är också bebis sjuk. Synd att honburen är full snart, och hanar kan jag inte skaffa än på ett tag…Suuck..

#16 Jag e beroende av min mobil… Kan gå naken bara jag har mobilen me mig.

Jag är beroende av cola.. vilket är mer dumt än bra. Haha jag måste banta mig.. haha har jag sagt hela mitt liv.. *skrattar*
Jag är beroende av twilightserien också.. både böcker och film. Är även beroende av att planera. Får panik när det inte går enligt mina planer. Kanske inte ett beroende utan mer ett tvångsbeteende om man ska tänka ur psykologiskt perspektiv.
Och jag är beroende utav råttor, fanns en period då jag sa till mig själv pga min allergi att jag borde sluta, fast det är ju 1½ år sedan.. =) Jag lever ännu

#18 Å tur e välla de att du fortfarande gör de
Du kan banta åt mig me när du hinner i ditt stressiga liv… jag orkar inte.

Jag är sugen på paj.. mmm… *hämtar paj*
Jag är på bättringsvägen nästan helt frisk från förkylningen.-.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

jordgubb, hallon, blåbär, björnbär, vinbär.. smuuulpaj.. mmm vaniljsås.. GOTTEGRIS, Naturligtvis! ^^,

#20 Dumma du, nu blev ju jag me sugen på paj.
Kanske har en krämig blåbärs paj i frysen.. men orka värma den. (oj va jag e lat)

Haha ät kall! xP

Åååh paj…. har inget sånt hemma *tycker synd om mej själv*

#24 Den e ju iskall om den kommer från frysen… vill du att jag ska tappa alla tänderna??? 
#25 Jag tycker me synd om dig som inte får nån paj.

Nåt som hade suttit fint nu är goudaost och nutella.. *vattnas i munnen*

Haha hur blev detta en mattråd? Hahaha, jag måste vara mästare på att prata mat. Jag hatar mat men det är så jävla gott.. =)

Kan man inte lägga in ljudklipp någonstans, i så fall hade jag kunnat underhålla alla med min skånska.. =P
Zickan brukar tycka att jag är dörolig iaf bara av att jag pratar.. =P

#26 tack! ta en tugga och "sympatitänk" på mej! haha
så vad händer ikväll då för att få bort tankarna från paj…. *ler*

#29 Zickan ska inte säga någe om att prata roligt 
Du får skicka me en pajbit när du skickar hem min råtta. Mat som e så roligt. Älskar att laga mat å älskar att äta den me. (nynnar på "jag rullar fram")

*skrattar* jag rullar redan fram.. 
Ikväll händer ingenting, därav tråktråden.. Fast jag har big ångest, borde plugga.. *skäms skäms*

# 32 Att prata här e mycke roligare 

#32 humm plugga, det kan du göra imorron! 

Tyvärr är det ju det.. fast jag lär väl göra arbetena på tre fyra timmar imorgon och eftersom min feber inte släpper blir det ingen skola imorgon heller..
*hata att vara sjuk*

"35 Du e inte ensam om att hata de.
Jag äter Taragona. Så j*vla gott! Burkar vara den som föredrar marabou med fsopweadfbhnsdtmhjr vad gott det är med cloetta!
Vilka här ska till stora pet?

Hahahahaaa! ^^,

Full som en apa va jag när bilden togs

#37 cloetta fabriken nästa då kanske!!?!! 

Råttan "Mja, asså du verkar charmig och så, vill inte såra dig, men jag är UPPOCHNER!"

Hahahahaha hon bara hängde där å han fick göra va han ville. De e Zickan´s Memory sako… du har välla syrran till henne???

Japps, jag har Missil hemma.. =)

Så hette hon ja. Hade velat ta en kull på Mem, men då jag fick hem henne tycket jag inte att hon va mogen för de… Men nu har hon utvecklat sig någe enormt. Valde att ta en kull på Nebel istället då tiden inte finns för flera än en kull itaget.
Om det är någon här som bor runt Lerum, så kom till gymnasiet nån dag mellan den 14,de och 21 oktober. Då ska vi i teaterklassen visa upp en grym pjäs :D Hihihihi

Vaddå för pjäs? =)
Nej det är bättre att låta bli om man känner att tiden inte finns för två kullar så.. =)
Vi ska göra en egen version av Den goda människan från sezuan.
Orginalpjäsen är rätt tråkig. Men vi ska göra den i en komisk version med 70-talstema! Kommer nog bli ball!
Försvann ni nu? 

#50 När inte försvann… bara lite borta… Pillar me hemsidan som aldrig vill bli klar.

Haha nej, jag checkade på denna sidan http://www.simonscat.com/films.html
Men syrran ska sminka mig nu tycker hon så jag kommer tillbaka sen.. ^^,

Haha… dom klippen e ju så roliga… e precis som mina katter… mat å sat tyg e allt dom kan, men ack va keliga dom e.
Jag har städat hela eftermiddag/kvällen och nu är det så fint så i lägenheten ^^ Var o köpte lite nya inredningsprylar; två sandfärgade soffkuddar och en avlång nackkudde i matchande färg. Samt en pläd i samma färg för de ruskiga höstkvällarna. Köpte även två svarta korgar jag kan förvara allt mitt krafs i, två Buddhastatyer, två giraffer och en lykta. Det bästa med det, allt detta för endast 490 kronor ^^ Jysk är bra att ha ibland, speciellt med rea :D
Och så har jag grejjat lite åt råttorna, samt skrivit ner alla anmälningar till stora utställningen i slutet av månaden.
Ja och så har jag och min sambo förlovat oss idag! ^^ Mitt ringfinger är så fint med en glänsande guldring på, är verkligen lycklig! :)
Sjuk är jag nog endå, har haft grym influensa den senaste veckan, börjar släppa nu har bara hostan kvar. Dumma jag var dock till stallet igår och skulle rida för första gången på typ 1 månad så jag har ont i varenda en muskel idag, samt att hostan blev värre.. Men det tar sig! ;)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
alltså..ordet pläd…hahahaha det är så fult.
Jamen förlåt, FILT då, passar det bättre? ;)

#54 GRATTIS TILL FÖRLOVNINGEN!!!!
#57 Tack ^^

#58 Jag säger me pläd
Hahaha nej, skriv alltid pläd! Då får jag mig ett gott skratt ;)
ät ALDRIG ica´s choklad efter du ätit cloettas..=( stackars mina smaklökar.

MangoMelon JÄTTE Grattis till förlovningen!!!
//Sussi.

*gäspar* sooovdags!

mangomelon grattis till ringen på fingret!!
Tack alla ^^

Okej, nu är det här en tråd som man bara får prata om vad man vill i? Right?
Bra.
För jag vill ha råttor… Uschafyochbläää vad jag vill ha råttor! Jag villvillvill ha massor av gosebollshanar att gooosa med och busiga gulliga honor att busa med och lära tricks! Åh.. Jag vill flytta hemifrån nu… :'( JAG VILL HA RÅTTOR!
Det är synd om mig… Vill någon skicka några råttbebisar på posten? Fast gammelgubbar mår också bra. Jag lovar att de kommer få det BÄST här hos mig! Jag kommer inte sppa dom en sekund! Hoho…
Tack för att jag fick skriva av mig och krya på dig Absinthe!

mmmm och allt jag säger är bläääää…. en fin beskrivning på hur jag mår just nu… hehe och ja, det är lika illa som det låter! haha 
nej men det blev inte riiiktigt som jag planerat med saker o ting just nu, men ändå glad…. svårt att förklara…. vill bara att några veckor ska passera nu och sen är det "värsta" över…….
ska fixa lite till ratzen nu!! och bli lite gladare när man ser deras pucko grejer dom gör!! haha

#67 Bäbis i magen sjuk???

#67 Oh, har du bebis i magen? :D (eller svamlar bara sorkland? :P)

#69 Jag svamlar säkert bara, men de kan vara de
Hon kanske har en apa i magen me.

Jaha, amen jag hoppas på bebis! :D
Snart ska Kickanw komma med sin söta lilla Novaya också! Kulkul!
vilken rolig tråd :D själv har man kärt traktor med släp för första gången :D krya på dig :)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Babbla bara på, jag lär vara död ikväll, jag ska pallra mig ur sängen tidigt imorgon trots hög feber och allt för att det är en obligatorisk skoldag imorgon.. *känner redan hur död jag är!!*

#68 jag tror mer på fågelinfluensan… ;) haha
fy absinthe tycker synd om dig :( obligatoriska dagar är bara för mkt , vad ska ni göra då :)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

#73 usch, det lät inte direkt som att det va läge för en skoldag för dej inte….. stackare

fortsätter bläääa mej… haha bättre med dej nu Absinth? det hoppas jag!
Varit på tråk skolan.. Fixat lite i råttburen, har nyss varit förkyld.. *hehe* läääängtar tills hundutställningen och min födelsedag som är okm 3-4 veckor
Gosat lite med en av kaninerna.. Nja har inte hunnit göra så ycket faktiskt 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Är snor förkyld. Men jag fick röva ur sängen å packade upp väskorna och duscha samt sydde en ny hängmatta. Jag är kass på å sy hängmattor.. verkligen. Ska köpa redigt snöre nästa gång.
Nu är råttan ute å springer å jag är lite piggare. druckit roiboss med vitlök och honung. As äckligt men jag är iaf lite piggare. Dock bitter inget mot huvudvärken. Men jag är direkt inte sugen på att prova på vitlök vs coca cola. Låter som något som får magen å gå kaputt. Däremot vore mer glass gott. Får parla mig ut å skaffa ev.
Aja.. Sedan fick man ritat lite. Funderar på å rita lite mer men orkar inte. Helt slut nu ju. Jag hatar att bli snor förkyld. Ont i halsen, huvudvärken och det eviga spottandet av slem! urk!
#71 vad roligt. skulle vilja träffa en Eurasier fast jag gillar bäst färgen Texas har(Taci's) Min kompis har en Eurasier men det var ett tag sen jag träffade den. Dens färg är typ en blandning med Novaya's och Texas.
#66 Känner likadant.. Eller ja inte med råttor det har jag redan men saknar hundägandet så jäkulst. Håller på dö utan hund! När man haft 8 hundar är det itne så lätt att sen bara vara utan hund! tack vara mammsen
Men grannen's 6 hundar får väl duga(han har hunduppfödning, fast det är riktigt roligt när han har valparna :D)
Och kompisarnas hundar tills jag flyttar hemifrån eller min pappa kommer hem med en hund i smyg 
En till som saknar hundägandet, haft 9 hundar under alla åren o jobbat med hindar med men nu finsn inget av hund i ens liv* suck* längtar tills barnen blir äldre o vi kan skaffa hund igen
#82 Japp.. Vissa stunder per dag vill jag faktiskt bara dö. Det är så jobbigt utan hund. Speciellt när man har vissa kompisar i skolan som säger: "saknar ine du dina hundar?" (som om dom inte visste hur förkrossad jag är -.-') Och när dom säger (skadeglatt, fast dom är mina vänner :O): Stackars dig som inte har hund.
Då blir det bara in på toan och grina tills det svider.. Jäääätte roligt
Har ju faktiskt inte kommit över hundarna, och dom vet hur upprörd jag blir såfort dom pratar om sånt.. Hunden som var min egen(dom andra 7 var hela familjens) Ricko som "försvann" för lite mer än 1 år sen har jag vääldigt jobbigt med :P
Var hemma hos mossan förra veckan. Dom ska få hem valpis och har redan vovve. Blev så himla sugen på å ha hund igen. ALLTID velat ha en Bullterrier. Men ja.. får bli någon gång när man flyttar hemmifrån :P Råttor är ju underbara små djur med. Men de brukar inte vara lika pigga på att gå med ut och gå :P

#83 Men vilka dumma kompisar. Har du visat för dem hur ledsen du blir när de säger såna dr saker?
#84 Jag önskar att hälsan var bättre på råttorna så att man kunde ta ut dem mer! Mina tjejer älskar att vara utomhus men jag vågar inte ta ut dem om det inte är vindstilla och jättevarmt. :/
Älskar mina stora små vänner..
#85 De e ju liksom de. Nu är de för kallt och inne vill han inte för gärna sitta i luvan. Finns ju ett helt golv att springa på ju!