Aspflis
Var i Stockholms län kan man köpa aspflis? pris största säcken? ge gärna med telenr/mail till butiken.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

www.pwss.nu säljer 100 liter för 350 kr + frakt.

Det är i sådana fall Scanbur BK, men man måste beställa via sin Zooaffär och hämta själv. De påsarna är på 12,5 kg och kostar 165:- om jag inte minns fel från det tillfälle som jag pratade med dem i telefon. De har slutat sälja till privatpersoner sedan något år tillbaka, men fixar man det via sin butik så är det ju löst.
Deras telefon till den svenska delen är 08-754 0065. Hemsidan är på engelska och är då www.scanbur.eu och finns i Sollentuna.

PWSS säljer ju sitt för nästan dubbelt så mycket för samma mängd då det även står att 100 liter=12,5 kg. Då är det ju billigare & bättre att ta från Scanbur.
#2 Zoo här tar ej in, redan frågat.
Jag bor inte i Stockholm men svarar ändå. Zoo här tar hem men då kostar en säck på 12,5 kg över 400 kr!
#5 denna zoo tar bara in från sina leverantörer, knappt det. Mkt sortiment har minskat då det gäller smådjur.
Hjälp. Måste bara säga att jag trodde att det stog "apfis" i rubriken. hahaha. Jag skarttade som tusan tills jag upptäckte att det stog aspflis. pinsamt 

#6 Man måste be sitt zoo att ringa dem och beställa. Dessutom meddela Scanbur när det ska hämtas och utav vem. Det är bara att du är där när de ringer till Scanbur. Du hämtar alltså själv fast det är beställt av Zooaffären. Man bara säger att man kommer från den och den butiken för att hämta det som är beställt och betalar på plats. Krångligare är det inte. Har själv funderat på att köpa aspflis till mina burar för att testa både min allergi och luktdelen. Min Zoobutik har redan haft kontakt med dem och är villig att beställa åt mig om jag då åker & hämtar+betalar själv.
PWSS köper sitt aspflis från Scanbur. Det aspfliset är autoklaverat och innehåller inga smittor - rekommenderas alltså!
Kommer köpa via Muszimba i januari.
Allt verkar kunna bli mycket billigare i Stockholmstrakten…

Det är ju tur att man har lite "kontakter". Som jag skrev i #8 så har jag till hjälp min Zoobutik för att kunna fixa Aspflis till ett vettigt pris från tillverkaren.
Till Dreamiz så vill jag säga det att jag skulle ju kunna fixa någon säck även till dig närmare vårens träff hos dig/ om du ska uppåt storstan innan dess.