Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 573 ggr
Jinaum
0

Uppdatering

Jag skrev ju efter tips och sådant för att komma närmare min råtta. Nu är jag visserligen hemma hos min mamma. så det är ju ny miljö och inte alls den bur han är van vid. Men jag tycker han verkar lita på mig lite mer. Har ute han så ofta det går med en intresserad katt å vovve. men han brukar ligga i famnen på mig och i luvan.

Idag satte jag honom i sängen jag sover i och lätt honom springa lite. men inte då. efter någon minut lade han sig brevid min huvudkudde å nanna. till slut somnade jag själv å råttan låg snällt kvar och mys knastrade.

Han verkar ju inte må dåligt då han sitter hos mig å tvättar sig å har sig, knastrar och ploppar med ögonen. Så jag tror inte han är så deperimerad som jag trodde. Det kanske snarare är så han egentligen är utan tyran råttan som han delat bur med förut som fått honom att vara alert hela tiden. Ny verkar han mer å mer bli en riktig mys råtta. Dessutom har jag upptäckt att han älskar osaltade popcorn. och öl men det får han inge mer utav (råttan kom åt en burk jag hade öppnat och fy vad tungan gick. Men togs snabbt bort ifrån burken. fy om jag inte upptäckt han).

Det bra är att jag är ganska säker på att han får hem sin nya burs kamrat den 17e. Men det känns rätt bra att han vill sitta hos mig. Men det kan ju vara pga den nya miljön å att allt är läskigt. Men ändå inte för han sprang gladligen på köksbordet tidigare idag helt bekymers fritt.

Så jag tror innerligen att allt är påväg åt rätt håll nu :)

chade
0

haha förlåt! Jag fick synen framför mig hur en onykter råtta såg ut! :P

Men jag antar att jag ska säga grattis ^^

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Jinaum
0

jo vi satt å skrattade om de här. För han verkade verkligen tycka om smaken men moralen sa ju liksom nej. XD folköl eller inte. de kan inte vara snällt för en råtta oavsett *s* så de fick förbliva vatten :P

av någon anledning gillar han smaksatt bubbelvatten med :S

Lancia
0

Har också en råtta som är tokig i öl, han skulle kunna gå genom eld för att få det. (givetvis gjordes denna upptäckt under ett oövervakat ögonblick)

SweGizmo
0

hehe, tänk om han hade hunnit bli onykter^^ haha, kul syn, elakt, men kul.

Min blogg: SweGizmo.se

Jinaum
0

jo. asså vi måtte ha fylle djur här. För hunden dricker whiskey, å råttan gillar öl. Undra vad tussan katten dricker då *fundilera* *asg*

chade
0

hahaha tequila!

Jinaum
0

hade inte förvånat mig. XD tänker ju inte undersöka saken dock. räcker med att katten e galen i ost

chade
0

HAHAHA äter den ost? :D
Nog för att jag sett katter som käkar chips och grejer, men ost.. ahahaha :D

Jinaum
0

han hälsar ost! han kan sitta som en råtta själv och hålla i osten å mumsa. helt bäng i bollen e han. Han gillar bröd med. å ris å gurka :/

chade
0

Men vilken söt misse!
Nyttig och äter gurka, haha !

Jinaum
0

Ja han serhelt drogad ut med så de passar med att han heter ozzy XD Han har delvis burma å något osså maincon och norsk skogskatt i sig. Salig blandning de där :P

ivanhoe81
0

ost älskade min katt med som jag hade förut, man han inte räcka biten till honom innan han var där och skulle ta den
sedan älskade han att komma in i duschen medan man duschade
han var ju verkligen tvärt om mot vad jag har hört att en katt ska vara (tro det eller ej men då han var ute första gången och vågat sig in i buskarna så kom han som ett skott ut ur den helt plötsligt och efter kom en liten näbbmus skuttandes)

det var alltså inte enbart min katt som älskade grönsaker ser jag

men tur att det går bättre med din lilla mysråtta och hoppas att han stannar kvar och sover hos dig (som inte mina gör så ofta om man inte ska räkna med inuti sängbotten, tur nog så har jag extra hård madrass så de blir ju inte ihjälklämda när de är där inne ju)

Jinaum
0

Ne han sover snällt kvar, går ingenstans eller något. bara ligger där som en platt liten dörrmatta

Thirre
0

Den lilla pojken, Dragonfruit, är helgo och det kommer inte bli några problem med att introducera honom med din äldre råtta. Han har lagt sig total platt på rygg för de äldre i buren och har busat för fullt med mina tre bröder på 5,5 månader och Spirit som är strax över 6 månader.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Jinaum
0

Aw. Är så spänd på att få hem honom nu!