burbygge
igen så stiier jag i tankarna på att bygga mig en stor råttbur
har funderat på att göra en botten av aluminium (så den blir utdragbar och lätt att göra rent i buren)
men tänkte höra om det går bra att ta svetsat nät med maskorna 19x19mm eller är det förstort??
har planerat om lite sedan sist jag gjorde en ritning och så jag tar nog och gör en ram av smala 4kantsrör som stomme och sedan 2 dörrar på framsidan så att det blir lätt att titta till djuren etc (tycker att volontärburar etc har ganska små öppningar om man måste fånga in en råtta etc)
bara en tanke från mig
Låter jättebra! Ska du använda dig av galler eller trä?

Har du någon ritning man kan få de? :D
tänkte ta metallrör (4kant) som stomme för att sedan klä med nät hade funderat på trä men som mina råttor gnager så är väl den borta på 1 månad eller något
enda ritningen som finns är i skallen på mig men jag bör nog göra en på datorn så jag kan lägga upp den senare
men har tänkt mig runt 60cm djup mellan 80-120 bred sedan ungefär 1.5m hög medan dörrarna ska vara ca 60-80cm breda
som klätter gren så blir det nog en som går från taket och nästan hela vägen ner (bör ju kunna få ur botten lätt med ju) och div hyllplan och hängmattor (tror att mina 4 pojkar kommer stormtrivas i den om jag hinner sätta igång med det bygget inom kort)