Ny jätteråtta
Det kanske är fler som har läst om fynden i Mount Bosavi, men jag tänkte ändå att det kunde vara kul att ta upp här.
Man hittade massa nya arter under en exkursion där, men det fynd som nog är mest intressant för råttmänniskor är jätteråttan som snarare hittade teamet än tvärt om. Den kallas Bosavi woolly rat och hade tydligen en dag dykt upp i teamets läger och traskat runt helt obekymrat. Eftersom dessa djur inte varit i kontakt med så mycket människor, är de helt orädda. De ska vara runt 80 cm och väga 1,5 kg.. undrar om detta kan vara en utmanare för gp råttor om titeln "världens största råtta"? ;)
Här är en länk till en sida där det står om denna söta lilla (egentligen stora) sak:
http://news.puggal.com/mount-bosavi-7757/bbc-bosavi-wolly-rat/
Hoppas den funkar nu då :P

Man får klicka på texten som börjar med "Mount Bosavi : The Rise of New Species Bosavi Woolly Rat" under bilden, resten är massa konstiga länkar…
cuuuute:) verkar vara ganska gott lynnad också eftersom den traskar in hos dem utan att vara rädd. vem vet;) kanskeär det framtidens tamdjur;)
Min blogg: SweGizmo.se

#2 Jaa, det var ju lite det man tänkte när man läste om att den är helt orädd. Så söööt!
jag håpas att det blir tamdjur dom var så söta.
-Rasmus 🌈

Ja håller med! Dem är ju jättesöta!

#4 Oj då, missade att det redan fanns med. Sökte iofs bara på namnet på sidan och fick inga träffar. Men den är så söt så den förtjänar två trådar tycker jag ;)