Sååå Glad
Är bara så glad så jag bara måste skriva av mig
varit arbetslös sen 03 då jag gick ut gymnasiet som djurskötare, o varit arbetslös sen dess förutom några kurser o en 3månaders "mjölkko" praktik, ja ok 2,5 år av de åren har jag varit mamma ledig men ändå bara gått hemma..
Så nä rmin sista mammaledighet tog slut ni i augusti o jag ble inskriven på arbetsförmedlingen fick jag möjligheten att få praktisera max 6 mån på varfri plats..
Så jag traskade ner tilld en djuraffär jag trivs bäst i o frågade om praktiplats, fick prata med chefen idag o ja jag fick klartecken !!!! SÅÅÅÅÅ glad o nöjd
nu är det bara ett godkännade av min handläggare på arbetsförmedlingen som saknas, ja de ska kolla upp djuraffären först, kolla så de inte utnyttjar praktikanter osv
Känner de som jobbar i den här affären o gillar dem alla så jag tror det ska bli en bra rolig praktikplats
haha 27 år o glad över en praktikplats *hehe* men så är det i den arbetsmarknaden som finns nu
jaj anog pladdrat från min sida
grattis. har en kompis som oxå fått besked om samma sak idag :P
åhh, vad roligt!
Grattis:))

Vad skoj! grattis!!
Tack så mycket alla
Grattis!! :-D Man får ta vad man kan. Själv haft tur och inte varit arbetslös sedan jag var 9 år. Förutom förre året när jag sade upp mig själv för att vila lite ett år.
Men det finns inge värre än att vara utan nått att göra och fast inkomst.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
ja det är jobbigt o bar agå hemma hela dagarnam visst har jag barnen som sysselsättning och så, men nu går ju de på dagis dessutom, hehe råttorna klagar nog på att de får för MYCKET gos o kel nu *asg*
Inkomsten är väl ändå inte den bästa men det är bättre än inget jag får samam som jag får nu med Alfakassan, men då mina dagar snart är slut där så är det jättebra att jag får det här..
O har man tur så får man ju jobba timmar eller så där oxå, ena anställda är gravid o man kan ju hoppas på att få ett vikariat när hon är mammaledig *S*

Grattis till praktikplatsen jag antar att jag vet vilken djuraffär det är! Jag brukar vara där rätt ofta så då kanske man ser dig:)
Kul sysselsättning, och bra med lite kunniga praktikanter!
grattis :D jag hoppas det går lika bra för mig nu snart (skall kasta sig ut i arbets livet för första gången - läskigt)
Grattis! ^^ Nu får du se till att de inte köper in kaninburar som är för låga och ser till att de inte säljer hjul till smådjur! :P
Kan hälsa att råttisarna mår bra här hemma också! :)
haha ja jag får göra det
ja men vad bra att de mår bra o så

Grattis! Och nu får du se till att råttorna där har det bäst! Oekj de andra djuren! :P haha
Råttorna där har det redan bra, inte några små trånga burar, de har hyllor, hus, hängmattor o så o får blötmat varje dag.

#13 Åh, vad bra! Vad är det för affär? vad heter och ligger den?
Det är en Arken Zoo ligger i norrköping i hageby
visst har de sina brister som alla affärer, tex har de all pine pet som bottenmaterial ( de kör med attd et är värmebehandlat o därför giftfritt) o så har de halm till dem oxå *men aldrig sett en råtta med ohyra där ändå*
så visst kan man försöka förbättre en del ändå, men de är bra mycket bättre än vissa andra affärer i stan

#15 Ja men det lät bättre än alla äffärer med råttor jag har set.. Här i sundsvall är det hemskt. Jag menar bara att det fick blötfoder varje dag är ju ett stort plus!
Ja det är jättebra de är väldigt välfödda o fina där de hanteras massor o så kelar alltid med dem när jag är där o de kommer fram o myser knastrar o ploppar
de tar aldrig in från grossister utan från privata uppfödare så oftast får man stamtavla på råttorna därifrån med