Vildråttor
Såg två råttor ute idag, på två olika gator som låg ganska långt ifrån varandra så det va inte samma. Blev rätt förvånad eftersom det va mitt på dagen, i huvudsak är de ju inte framme då, man syns för bra ;) Fort sprang dom, ursöta! *fånga i mössan å stoppa i fickan* :P
Inte den blekaste aning om vilken kategori den ska va i så det får bli OT :P
Vi brukar ha en enorm i vårat trapphus på vintrarna :P
jag har sett en vild råtta en gång, eller snarare anade den när den sprang under trappsteget på min mormors altan. Det var spännande, men jag vet inte var den tog vägen, den tog sig ner i nåt hål under altanen och försvann.
Vi hade n på parkeringen där vi bodde förrut
på vinterns åg man tassavtrycken när den sprungit mellan grovsoprummet och matavfalls stället pch till komposthögen (bara grenar o sånt) man kunnde nästan gå fram til den utan att den blev rädd,,
en dag hittade vi den död under våran bil,, måste finnas fler i näerheten tycker man men spåren försvan efter det

Jag fångade vildråttor när jag var liten. Var nog runt en 10 års ålder när jag släpade hem vildråttor, ja ormar och ödlor med. (som jag sen släppte ut)
Kom ihåg en gång när jag fick hem en riktig bamsing, enögd och ena örat halvt. Ni skulle höra min mamma då :-P hon är livrädd för råttor.
#4 hur tusan fick du tag på dom rackarna? :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.

För många år sedan så hade jag ett "ungdomsjobb" på posten. När man skulle gå in genom personalingången på morgonen fick man gå via varuintaget. När man var först så var man tvungen att banka på dörren för att sen vänta en stund innan man gick in för då böljade hela golvet av råttor som sprang för att gömma sig. Det var inte särskilt trevligt om man inte bankade på dörren först, för då kände de sig trängda och kunde gå till anfall. Tänk er 50-75 st rädda/arga råttor som vill försvara sig och de matrester de hade där. De var stora ca 20-30 cm långa ej medräknad svans och välgödda stående på bakbenen och fräste åt en. Kan ni förstå att det bara var jag av alla människor som skulle gå den vägen som tyckte att de var ganska söta. Folk trodde att jag var galen - kan så vara… 
har inte sett så många vilda IRL, men rätt så söta är dem:)
Min blogg: SweGizmo.se

#5 hade en håv, sen förvarade jag dem nån timme i en upp och nedvänd trädgårdskorg, sån där i plast som man kan ha löv i.
Den enögda med halvt öra var så arg så han lät, men jag var totalt orädd :-) Älskade att fånga djur som liten :-) fast jag släppte dem alltid efter högst någon timme. Tog hand om föräldralösa fågelungar också, de bodde i mitt dockskpåp på natten :-) matade dem och släppte sedan ut dem efter några dagar.
Jag brukade fånga åkersorkar i parken, här i området där jag bor. Hade dom i händerna en stund och släppte dom sen. Dom var jättesnälla, bet inte eller nåt.