Runorna
Tänkte att nu när dem e stora och fina att det är dags för en ordentlig bildtråd ;) Individuella bilder kommer fram över.

#4, HAHAHAHA!
#5 Plutten till höger är ju för söt :D
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

AAAAAAAAH jag tror jag smäller av, dom är så söta så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!! :'D Gud, mitt hjärta smälter, detta var en ohälsosamt gullig tråd ;)

Dom är ju bara för underbart söta.
4# hahaha, that made my day!
miiiket söta korvar!

AW! Hur underbart söta som helst!! ^^,
#4 haha vilken underbar stil! :D
jättesöta bebisar, habegäret växer sig lite för stort ;)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Supersöta! ^^
ska bli kul att se fler bilder ju mer de utvecklas!

Tack allihopa!!!
#8 Dem är inte långt borta IRL ifall du vill peta på dem ;)
Jag är sååå kär i den här kullen :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#4 ASG!

naw sötnosar=)
Qui dormit, non peccat

hihi nu har jag namnat ynket=) lilla othila
Qui dormit, non peccat
nämen pluttisarna! såå söta 

Sowilo!! ^^,
Ullet mitt.. ^^,

Aw.. vilka sötnosar!! :D
sötisarna små med kalsonger blå

#14 När får jag komma och peta? :D

#26 Vill du passa på att komma imorgon? Då kommer husmusen också
kan vi ha en mini peta på bebisar träff? Fast du kanske pluggar då iofs ?
Ååh hahahahha :D sööt rådis med skön stil i inlägg #4! XD
Mvh Nathalie

#27 Åh vad trevligt! men vilken tid? Jag har praktik på huddinge sjukhus imorgon =/

#29 Hon skulle komma vid 12 sa hon. Jag ska iväg på en sak med dottern vid 17. Men vi kan ta en annan dag också. Enda jag inte kan är torsdag kväll som jag vet bestämt

Ok, då hinner jag inte dit efter praktiken.. men jag ska kolla hur det ser ut framöver, kommer gärna förbi en annan dag och hälsar på dig och klämmer på bebisar, vad gästvänligt av dig :) Är alla tingade förresten? Det finns ju en risk att jag blir förälskad så det är nog säkrast att dom är tingade redan ;)

#31 Du är välkommen! Och ja dem är tingade om jag inte byter en hona mot en till hane att behålla ;)
Åh, nu önskar jag att jag var stockholmare… Jag vill också klämma runor!

BILDEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!
#4 ASG
!!
Helt bedårande söta pluttisar!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
underbara 

Jag vill se Isa & Tiwaz!!!

#37 Kom hit och bestäm vilka de är då 

Åååh men gud… Kan tänka mig att det måste vara supersvårt Nicciz :P Helt underbara allihopa jue! :)
Vill också ha en bebis.. :P :')
Goa du… Kan du inte lägga in lite bilder på chokladerna också? 
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Linda ska ha en lalaråtta.. ^^,
Sowilo!! ^^,
#42 Otroligt söt liten chokladbit :D

Haha, ny sort, oljad lala.. ^^,
Massa söt.. 

Nääe, de är ju för gulliga! <3

Gah! Dom är ju underbara!

Gud vad snyggt det är med choklad! Du får lägga in någon bild i chocolate-tråden!
Älskar mina stora små vänner..

Naw… Jag skulle också vilja ha en choklad, dom här var ju helt underbara ju…

ååh klorin <3 hon var så go
Gosh vilka söta!
*dör* Så söta! :O

Åh, min Sowilo! ^^,
Såå söta dom e!! ^^,
Så sööta de är! du måtte vara stolt över småttingarna ^^

Gissa vem som är och klämmer på runor at the moment? :DDDDDD (OCh ja, jag är fullt medveten om hur galet avundsjuka ni är! )

#68 Fubb ju !!! alla är där och klämmer
Får skrapa ihop lite pengar och kommer ner jag med. Klämma lite på Isa och Tiwaz

Hjälp vilka fina råttor :') så himla vackra!

#77 Tack! Jag kan bara hålla med 
Jag börjar ana att ett av mina smyg önskemål om kullen slår igenom också :D för att bättra på det vackra med stora ögon!

Ögat är verkligen själens spegel.
Otroligt vackra.

Othila är en underbaring med håriga öron

Qui dormit, non peccat
Vad var önskemålet då Nicciz? ^^

#80 Jag kan raka dem åt dig :P
#81 Stora ögon att baka in i bluelinjen :)
Ahaa :D häääärligt! ^^

Uruz

naw
Qui dormit, non peccat

#87 Min lille sötnos… Tack
Mia//

#89 Så lite :) Din vilding har precis varit ute på äventyr i lägenheten med sin mamma.. Hon gav han the grand tour, tills jag avbröt dem o tyckte det var lite väl tidigt! Dem är lite för nyfikna för tidigt för min smak dessa små ligister! 

När nicciz har tid och så… så skulle det vara kul med nya bilder.. kanske gruppbilder också på sötnosarna.
*Tjat*
Fast bara på Sowilo går också bra..
(för min del då)

#91 Ska försöka klämma in det idag ;) så du blir tyst *haha ;)

Hihi.. ^^,

hehe se till att ohila är med oxå
Qui dormit, non peccat

Förlåt att det inte kommit några nya bilder. Vädret har varit skit sista tiden att det varit för mörkt :( Men det kommer nya bilder på dem som fortfarande väntar på att få fara hem :)
Idag flyttade 4 runor. Teiwaz, Isa, Wunjo och Uruz. :'(

Haha, jag hade glömt tjata om detta här.. *skrattar*
Längtar tills jag kan ta ner Sowilo.. ^^,
men vafan. jag har hållit mig från att ens öppna tråden och så gör jag det ändå :-P
Gaha så sjukt söta dom är. othila och klorin var ju underbara :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Såg några av dom på bussen till edebo igår. Helt sjukt vad söta och dom var!

åååh vill ha hem othila nueee!! men läre vänta tills på söndag
Qui dormit, non peccat
hihi har precis varit och hämtat hem lilla Klorin *lycklig* eller klorin-klara - klara-klorin som hon nog kommer kallas 
hon är så söt, nyfiken och orädd den lilla dampungen 

Klara Klorin passar henne *haaaha
och ja dem är lite annorlunda, lite dampiga och pratiga men ändå mysiga… små-mini-monster-morotslukande-fågelungar typ
Hoppas ni kommer trivas bra ihop du och din dampfågel.. eh råtta :D

Det är Absinthes Sowilo :D som ligger och mysryser på bussen

Åhååå. min sötnos! *längtar* ^^,
#104, då får du verkligen en gosbebis! :D

Alla har ju inte kommit dit dem ska ännu. Men är ni som har är ni nöjd? Btw så tänker jag tjata mig blå på att ni ska registrera er HÄR och sen ska ni ladda upp era bilder HÄR annars tar jag tillbaka bebisarna moohaaha ;P
Sen får ni gärna skriva i Buyers blog :P både uppdateringar under respektive kull och lämna kritik i This is my opinion. Härmar Absinthe lite för att motverka allt skitsnack som sprids om uppfödare från andra.

Jag ska lämna uppdatering och bilder så fort jag får hem! ^^,
Medlem redan iaf!

jag skriver
Qui dormit, non peccat

Liten uppdatering:
Jag har ju ganska många av runorna kvar som fortfarande väntar på sina nya hem. Faktiskt bor halva kullen tillfälligt kvar :P
Min åsikt om dem som är kvar är inte så munter *fniss* (bra reklam Dem är väldigt speciella. Honorna är extremt känsliga vid löp. De piiiper högljudt när man tar ut dem o spänner in sig i position i handen. Dem är ganska svåra att ens få tag på vid löp och flyger som spjut. Efter en stunds piip slappnar de av och finner sig. Men *suck* som sagt jag hade önskat mer av dem. Av de tre killarna som är kvar är det bara en som är riktigt avslappnad, de andra två vill hellre busa runt. De är väldigt energiska allihop.
Nu vet jag ju att Gebo's ägare är nöjd med henne. Ska höra närmare när hon blir kontaktbar o kommer hem från semestern om det ändrat sig. Teiwaz ägare är nöjd med honom, men säger att systern Isa är lite piipig. Uruz och Wunjo sitter hos en annan person i väntan på att få flytta norrut. Ska hälsa på dem på söndag och avlägga rapport då :P
Jag kan tilägga att jag verkligen skulle uppskatta att få tätare rapporter på dessa och lite mer kritisk observation. Jag vill ju hoppas att alla växer till sig och blir som de som är bra i kullen.
Och till er jag skrämt upp nu, dem är självklart välkomna tillbaka om de är odrägliga ;)

Hoppas det bara är en känslig ålder och att de lugnar ner sig. Men det är ju alltid tråkigt när de inte uppfyller ens önskemål!

Vänta tills Sowilo kommer hem till mig så ska jag ge dig en bra uppdatering.. ^^,
Jag säger allt positivt osm negativ! Det lovar jag dyrt och heligt! =)

Vilka gulliga små krull-tottar! 

Vilken sötnos!
Inga problem med henne då, alltså?

Nope, inget som visats ännu, mer än att hon henne Squeek de första dagarna.. Hon pep för allting, men det har hon slutat med nu. Hon piper när man stör henne på hennes undersökningar, då protesterar hon, men annars en go tjej. Knastrar och ploppar lätt när man myser. =)

#113 Jag vet att jag är partisk ;) Men gud vilken vacker råtta hon blivit :D lik mamma
Skönt att hon inte skriker jämt iaf och är mysig fortfarande ;)
Wintermynta har jätteproblem med sin tös. Hon är helt ohanterlig. Samma med systrarna här. Men de byts om. Ena dagen är det Jera och andra Runa. Hanarna jag har är stela och spretiga, skulle sålt två men behåller dem istället om det inte råkar trilla förbi någon de faktiskt gillar. Den jag faktiskt behöll är den som är mest avslappnad av de.
sockerråttan: Vilken fin bild!!! Hur går det med Uruz?Funkar han fortfarande bra?
Allamej: Vad säger din piipis?
Tack för att ni uppdaterar 
Min pipis piper inte längre, hon har funnit sin plats och är väldigt go och rar trots att hon inte kan sitta still 2 sek på raken.
Hon har kommit in väl i flocken och ligger helst på alla andra så att hon kan vara först uppe utifall att något skulle hända, nångång, ever

:D Naaw va skönt. Nu måste du börja med agility ;)
Jo hon snurrar ju redan runt bara på kul… så att få henne att göra det på kommando lär ju inte vara så svårt :D Och vet du om dom tillåter simhopp i agility?

Jo han fungerar fortfarande helt ferfekt i sin lilla flock och med mig… inga problem alls!
Mia//