Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3315 ggr
Jossangizmo
1

hasselnötter. Bra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undra bara om man kan ge råttor nötter? Jag tror det är hasselnötter som växer på vårat träd hos pappa. Om man kan ge dem det ska man ta bort de gröna och låta dem skala det sjelv?

hus-musen
1

Ja du kan ge dina råttor hasselnötter, tänk bara på eventuell ohyra och att nötterna helst ska vara mogna. De är väldigt feta så för mycket är inte hälsosamt och det kan ge diarre.

Qui dormit, non peccat

Jossangizmo
0

okej

-Cissi-
0

dom är inte mogna om dom sitter fast i kvisten dom ska liksom lossnadå brokar dom vara mognaFlört

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Jossangizmo
0

okej. Nästa gång jag ska till pappa är dem nog mogna =) (Det är inte helgen som kommer utan nästa igen (= )

[MaNo]
0

jag åker också till min pappa varannan helg ;)

Jossangizmo
0

ok. Jag har presic börjat med det så jag är inte van. Kan vara lite deppig ibland :(

Ratata
0

Nötter är ju som godis för dem, uppskattas väldigt då det är fet mat. Men som hus-musen säger får man se till att inte ge dem för mycket. Mina tjejer är lite för mesiga för att kunna öppna nötterna själva dessutom, brukar få hjälpa dem med det.

Jossangizmo
0

#7 okej :)

Absinthe
0

Ratata - Du skämmer bort dem lite för mycket, att knäcka en nöt är en bra sak för dem att både lära sig och dels är det bra för tänderna och tankeverksamheten för dem.
I värsta fall kan du göra en spricka i nöten så de kan komma på hur de får upp den, så de fattar.

Skäm nu inte bort dem totalt. Mina knäcker valnötter galant nämligen.. ;P

(Lite skämt lite allvar, menar inget illa ^^,)

Ratata
0

#9 Jag brukar inte skämma bort djuren i första hand normalt sett, men klarar de inte att öppna nöten efter en vecka så betyder det att de är lika klena som sin matte :P När jag hade hannar så var det inga problem för dem att öppna nötter, men flickorna är ju mycket mindre så de verkar behöva hjälp. Skalar inte nöten helt utan ger dem nötter med sprucket skal.

MangoMelon
0

#10 VA? försöker du säga att vi tjejer är klenare? Flört

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Ratata
0

#11 Nej, menar att JAG (och mina råttflickor tydligen) är klen, men jag jobbar på det ;)

[Mharya]
0

#9: Ojj, ska man inte skämma bort dem. Jag har visst uppfattat det här helt fel. xD Mina är VÄLDIGT bortskämdsa nämligen. ;)

Grodan
0

jupp, hassel kan man ge allt… grenar, blad o nötter… tyvärr har ofta nötterna inneboenden… verkar som om kurrarna lämnar de nötter som har sådana, men jag har gett mina gnagare färska hasselnuts i år ändå

nötter är ju väldigt nyttigt (utom jordnötter, som inte är en nöt dock, men tänkte förekomma någon som tänkte nämna den nöten)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️