Avlivning..
Då var det dags för gammelråttan Nala att vandra vidare.. Hon är över 2 år, men fortfarande väldigt pigg och glad, äter, gnager på gallret och springer runt som hon alltid har gjort, men det kommer blod när hon bajsar..
Har sett blod i buren men inte lyckats klura ut vem det kommer från eftersom ingen har visat några tecken eller haft blod på sig, men igår kväll så va det massa blod i deras korg som även hade runnit ner på stegen och bajslådan och då såg jag att det var hon.. Trist, men så är ju livet, bara synd eftersom hon är väldigt pigg, men imorgon är det dags! Har varit förberedd länge eftersom hon är gammal iaf =)

Nejnej, kolla upp det först!
Det är förmodligen livmoderinflammation och det går att bota med antibiotika!
Om hon är pigg i övrigt finns det ävl ingen anledning att ta bort henne?
Älskar mina stora små vänner..

Kolla om det är livmoderinflammation som terato säger eller om de kanske är urinvägsinfektion! Är hon frisk och pigg i övrigt så prova om nån medicinering kan hjälpa=)
Qui dormit, non peccat

Väldigt söt tjej, för övrigt! :)
Jag är svag för pinkeyed white!
låter som en livmoderinflamation ja. kolla upp det först!
Min blogg: SweGizmo.se
Nä jag tar bort henne för hon har börjat magra av och rosslar massa, tror hon ser dåligt också för hon har börjat å bitas när man håller fram fingrarna, inte alltid men ibland..
Ja visst är hon söt! Nu är den bilden lite äldre så hon är mycket fräschare på den än vad hon är nu.. Men det är en fin liten råtta som fick en andra chans eftersom hon är en försöksråtta vars enda uppgift i livet var att få en kull ungar och sen avlivas, men eftersom jag tyckte hon var så söt så fick jag ta hem henne =)

Ja, då förstår jag.. Då kanske det är lika bra för henne att få somna in. Har du fått tag på henne från ett labb, alltså?
#6 Ja jag jobbar extra med försöksdjur, så jag har både råttor (eller hade) och katter därifrån, givetvis har jag fått dem på tillåten väg de är inte snodda ;) de andra två hemma ser ledsna ut, de ligger i huset där de aldrig brukar va.. Jag undrar vad de tänker eftersom hon bara e försvunnen..