Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 724 ggr
lloman
0

Lukt ?

Luktar råttor ? Och i sånnafall är det bara hannar eller bara honer eller både och. Med luktar menar jag inte själva råttan utan buren för hamstrar iallafall honer luktar ju och speciellt nåär dom är brunstiga. Jag behöver svar så snabbt som möjligt.

//BeccaSkrattande

Falurven
0

Det är inte råttorna i sig som luktar. Städar man buren regelbundet så slipper man lukt :)

Mvh Nathalie

Anvariel
0

#1 … eller inte. :) Det spelar ingen roll hur ofta jag städer, det luktar i alla fall. Men det är helt klart värst under de varma sommarmånaderna. Vintertid märkte jag inte av något. Just nu så är det rikigt lukfritt, men juli var pest och pina. Men nej, RÅTTORNA luktar ju inte mycket alls. De luktar lite granna, men det luktar jättegott och man vill helst bara sitta med näsan nerborrad i pälsen på dem. :)

Ratata
0

Det verkar som att olika personer är känsliga mot olika lukter. Jag tycker inte att tjejerna jag har nu luktar illa alls (om man inte stoppar ner näsan i toalådan då, men vem vill göra det?). När jag hade killar tyckte jag att det kunde börja lukta rätt fort, så där fick jag städa oftare än till honorna.

Så enligt mig luktar killar mer än tjejer, men sköter man burstädningen regelbundet och bra så luktar det inte alls :)

SweGizmo
0

hanar luktar oftast lite mer, men jag tycker att honor stökar mer i buren. men det är såklart olika.

Min blogg: SweGizmo.se

Raaata
0

Jag städar och torkar buren varje dag och ändå tkr jag attdet luktar lite, råttorna luktar underbart Tungan ute