Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1071 ggr
wintermynta
0

Bebisar säljes

Pga av vissa omständigheter ska jag nu även skära ner på min uppfödning. Råttor som säljs/omplaceras behöver nya hem av olika orsaker. Mer info kommer även finnas på min hemsida som ni hittar här.

Jag vill helst att man hämtar råttorna här men:
Kan även ta med dom till Stora Pet den 12 sep.
För kontakt maila mig på: shannaras@rattsallskapet.se
eller ring:
070/4915762.
Jag är inte inne på forumet så ofta men ni kan skicka ett pm. Dock får ni inte svar lika fort.
mvh mia

Bebisar: 2 honor & 1 hane

Födda den:20/7 2009
e. Like Wow !! s/ba eubk mm x 1 år & 6mån 530g
u. Shannaras Jamaican Me Crazy s/ba eubk 7mån 398g
kullstorlek: 10 varav en död
reggade: Snart
syfte med kullen: var rent tempramentsmässigt samt förlänga parningstiden på Jamie.

Bebis 1 Slokas s/ba ambk mmMysig kille som söker ett nytt hem, gärna med sin burkamrat Skuggtand. Väger 124g och växer som sjutton. En riktig myskillen som behöver kärlek i massor.
Avel: Nja tidigast vid 18 mån ålder och endast erfaren uppfödare. Då ska även en överenskommelse göras innan parning.
Utställning: Ja men inte ett krav.

Bebis 2 **Jura s/ba ambk mm
**Stor tjej med mycket energi. Älskar uppmärksamhet och ska vara med överallt. Väger 128g i dagsläget.
Avel: Nej
Utställning: Ja men inte ett krav.

Bebis 3 **Majori s/ba eubk mm
**Sin syster Jura upp idagen. Vore det inte för att dom har olika magteckningar skulle det vara svårt att skilja dom åt. Säljs gärna med sin syster men inte ett krav.
Avel: Nej
Uställning: Ja men inte ett krav

Pris: 300kr/r8.

Omplaceringar

Alla omplaceringar kostar 150kr och det är avelsförbud på samtliga. En del går att ställa ut men det är inte ett krav. Jag vill inte att dom placeras om utan fungerar det inte ska dom tillbaka till mig.
**Ladugårdens & Shannaras Shadowfang (Skuggtand)
**Född: 28/7 2008
Färg: silver black
e. SP Ladugårdens Smaug
u. Arinella´s Hello Kitty
reggad: Ja

Det är med stor sorg som jag beslutat att omplacera Skuggtand. Han kommer bli ensam inom kort och jag har redan 4 hanflockar. Har ingen möjlighet att starta upp en femte kring honom. Får inte sättas med äldre hanar men bebisar går utmärkt. Säljes gärna i som sällskap till Slokas. Skuggis är underbar på alla sätt och vis. Han älskar människor , putsar en gärna och pussas. Lugn & trygg samt van vid barn. Han är även utställd men tyvärr har han fått ett litet jack i örat som drar ner i pet bedömning.
**Vagabonds Rui Costa (Rico)
**Född: 14/2 2008
Färg: cinnamon
e. Brock´s Laser Kanon
u. Vagabond´s Villa Nova de Gaia

Egentligen är det ingen fel på Rico tempramentsmässigt.
Han omplaceras därför att mina svenska hanar inte går ihop med han och hans bror. Det är väldigt oroligt i flocken och tyvärr har Rico fått sig ett par rejäla nyp. Han är en undergiven kille som är lite osäker. I rätt hem kommer han blomma upp och bli en utmärkt sällskapsråtta. Det enda kravet jag har är att han omplaceras med sin bror.
**Vagabonds Euse´bio (Enrique)
**Född: 14/2 2008
Färg: cinnamon
e. Brock´s Laser Kanon
u. Vagabond´s Villa Nova de Gaia

Enrigue är den som är mest framåt och nyfiken. Han har ett brott/svansknyck på svansen som märks ganska tydligt. Det är dock inget som hindrar honom från att klättra eller springa omkring. Även han har fått sig ett par nyp men har klarat sig psykiskt bättre. En go grabb.

wintermynta
0

Omplaceringar forts ***************************************************

Shannaras Berserk (Berserk)
Född: 12/2 2009
Färg: bl ir mm x
e. Ladugårdens Onyxögda Kraken
u. Arinella´s Hello Kitty
reggad: ja

Berserk gör skäl för sitt namn i alla fall när hon får springa lös ute. Hon river allt och är på allt. I famnen är hon en lugn och avslappnad råtta när hon vill. Jag omplacerar henne för att hon behöver mer tid än va jag kan ge henne. Tror hon skulle fungera utmärkt som agilityråtta. Hon är utställd och är man intresserad så är det bara att fortsätta. Berserk är ingen nybörjar råtta utan man ska gärna haft råttor innan då hon är så energisk. Hon behöver stimulans. Övrigt fungerar hon i flock och är van vid barn.
Shannaras Gunakadiet (Dita)

Född: 17/8 2008
Färg: silver mink american berkshire
e. SP Ladugårdens Smaug
u. Brisby´s Gluesifer

Dita är en osåld bebis ur min Sjömonsterkull som ännu inte fått ett hem. När hon var yngra hade hon ganska jobbiga löp med en attityd som inte var önskvärd. Men ju äldre hon blir desto mer mognar hon på sig. Dita är ett riktigt energiknippe som behöver ett hem där man har tid för henne. Hon är en agilityråtta full av bus och upptåg.
Bilder kan fås vid intresse. Äldre kort på råttorna finns på min hemsida.

wintermynta
0

PUTT.

wintermynta
0

Putteliputt

Inlägget är låst för nya kommentarer