Olika roan
Har ju gjort praktik på en djuraffär för ett tag sen, de hade en hel del råttor under tiden jag var där, men färgerna var jag lite fundersam på.
De hade roan i två färger, den ena var grå/ljusgrå och den andra var grå med en grönaktig ton. Vad är det för färger? Har tyvärr inga bilder där det syns, så jag vet inte om min beskrivning hjälper. Kan inte beskriva det som nåt annat än grönt.
de e jätte svårt att säga vilka färger de har i grunden när de hunnit blekas. men jag har sett att endel svarta kan nästan gå i grönt om de rostar samtidigt.

Jag tänkte också på svart!
Alla färger kan ju blekas med roangenen så de kan ju i proncip vara vilken färg osm helst i grunden. Ibland kan man se, ibland är det svårare.
Älskar mina stora små vänner..
ok
jo det är inte lätt å se när de har börjat blekas, det här var som sagt zooråttor så de var väl mellan 4-6 veckor. Se de var ju inte vita än utan som sagt grå och grå/gröna.
Men det låter ju vettigt att det skulle kunna vara "rostiga" svarta roan.
om dom blir kalla grå i färgen så brukar de va olika svart eller gråa av nåt slag från början. de bruna färgerna blir mycket varmare när de bleks. så man kan ju undanröja väldigt många färger med den metoden…
de hade en rätt kall grå ton, och inte den brunaktiga färgen