Råttleksaker
någon som säljer leksaker å tillbehör till råttor? typ hängmattor osv. pma om vad ni har:)
Annars kan du göra underbara hängmattor väldigt enkelt :) Köpt massa fleecetyg på t ex öb eller Ikea väldigt billigt, klipp till i vilken storlek som helst och häng upp i buren :) Jag använder gem att hänga upp dom med, men det beror ju helt på hur gnagiga ens råttor är, mina låter gemen vara ;)
#1 ja skolan börjar ju imorgon så jag ska nog göra på slöjden om/när vi har syslöjd. Men kan du visa en bild på dina? Hängmattan jag köpte för 120:- gnagde mina förra råttor sönder på första natten
120:- för inget! Men vad är råttor inte värda? Mycket mer än pengar iallafall 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
ja de e ju smart:P men om någon har såna soft selar för råtta, sånna som täcker hela kroppen typ inga sånna trådar bara utan riktig sele då är ja intresserad.
#3 jag har.. Alltså om du menar en nätsele typ. Men tyvärr tror jag inte den säljs. har aldrig använt den då jag itne får på mina sötisar i den 
Hm.. Det är inte så mycket att visa bild på egentligen xD Du tar en bit fleece, gör fyra hål, ett vid varje kant, drar igenom ett gem och drar sen igenom det vid burgallret, på sidorna eller i taket liksom :) Så det är ju mycket mer värt istället för att köpa på djuraffärer, för en fleecerulle kan man ju typ göra 5 hängmattor eller fler, och tvätta och använda igen :)
Men här är några bilder på en stor variant med dubbla hängmattor så dom kan ligga under eller ovanpå :) Vet inte om man ser hur den är fastsatt riktigt. Sedan har jag några mindre som hänger i taket.

oj haha xD Kanske någon kan fixa bilderna åt mig? 
och sen även ett hyllplan eller vad man ska säga, som man fäster i ett hörn av buren, som en triangel typ.
#5 Okej. shit vad stora & bra burar alla har! hur mycket ksotade en sån? Och vart köpte du den?
#8 Den heter Ferplast Furet Tower och är ganska vanlig, finns på dom flesta internet djuraffärerna, googla på den. :) Väldigt kul att inreda. Min köpte jag för 3000 kronor tror jag, men det finns billigare priser på den ute vet jag. :)
#9, okej ;) dock har jag -100:- nu XD För jag har 0:- & är skyldig mamma 100:- så när jag får 100:- av nån måste jagv ge bort dom
Min bur är typ som halva den du har.. Fast jag har bara 2 råtthonor på 6 månader i den hur många har du?
#10 Men halva min bur är ju helt okej för 2 tjejer :)
Jag har 6 honor i den nu ^^ Men dom är ändå bara i stort sett på överdelen hela tiden, eller ja, överdelen är deras sov och matställe, och underdelen är deras "springa-ner-titta-runt-och-springa-upp" ställe :P Så därför försöker jag sätta in lite roliga saker där nere så dom använder den delen också, typ den här hängmattan nu som faktiskt används :)
FrejaGna, fixat och klart :)
Har du testat att förminska bilderna i paint? :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#12 Tack! :D
Nja, jag är väl inte den mest tekniska när det gäller bilder och förminskning och sånt kan man väl säga :P Jag laddar upp bilderna direkt från photobucket och där ser dom bra ut, därför blir jag så förvånad när dom blir sådär :O
Kan man klippa sönder klänningar/tröjor/t-shirts till hängmattor?
#14 absolut! Även om fleece nog är mysigare ;) Det är väl snarare handdukar man ska akta sig för, sådana som kan bli "trådiga" om råttan biter i dom, för då kan råttan fastna med en tå eller så. Men vanliga tröjor blir väl inte så :)
#10 jag har också en sån, och jag har tolv honor i den. De ryms hur bra som helst och den är jättetrevlig att inreda! Så det lönar sig att satsa lite extra :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se