Färghjälp :)
har lite fundering på vad den här damen är för färg, hon är så blå för att vara champagne, eller är hon helt enkelt bara en "dålig" champagne??
Har ännu inte fått hennes pappaer, så än vet jag bara att pappan är mink och mamman blå…
är hon rödögd??
Min blogg: SweGizmo.se

Njaaa…tycker det faktiskt lutar mer åt rubin. Bilder gör inte ögonen helt rättvisa.

Hon ser ut som en blue som är blekt av olika färger.

Hon är säkert platinum

Ska bli spännande att se vad hon blir reggad som…Uppfödaren pratade om champagne, men känns inte så..

beigebaserad blå?
Vad finns det i stamtavlan?

jag vet ju ännu inte, väntar på regpapper. Vet bara om mamma blå och pappa mink. Men börjar fundera lite på platinum som Nicci skrev…ska bli spännande att se vad hon har mer bakom sig. Jag tycker hon blivit "blåare" med tiden. Hon är ju bara 8 veckor. Hur som helst tycker jag det är en spännande och ny färg för mig :)

för kall för att vara champagne och för mörka ögon men för ljusa ögon för att vara beige. Syns att det ligger blått bakom. Standardfärg som inte finns i Sverige kan jag inte uttala mig om, finns flera som har bättre koll på det. Men, om man skall regga henne i Sverige efter våra färgen skulle jag drista mig till beige untypical. Eller champagne untypical beroendes på bakgrund.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Tack så mycket för alla svar! Jag misstänker ju själv att hon faktiskt blir reggad som champagne untypical, men då vet jag att det inte är helt fel alla fall..

Champagne ut är hon inte hon är för isblå (iaf på min skärm) bättre blue ut isåfall, eller powder blue ut. Bara blekt av mink är hon inte heller, det skulle gett mörkare ögonfärg. Jag gissar isåfall på blekt av champagne och mink, eller beige och mink beroende på vad som finns bakom.

Jag ska kontakta uppfödaren på en gång om hon kan skriva vad hon har bakom sig :) Så slipper jag vänta på papprena..
hum.. kortet ser lite mörkt ut. är den ljusare i verkligheten?
en form av blå är det iaf. men inte ren blå. tycker nästan den är lite fel för att va platinum. men ljuset på kortet kan ju bedra lite eller min förkylning.
Enklare att räkna ut när man vet vad mer som ligger bakom.
Inte tvåfärgad som i blåbeige eller liknande?.. fler bilder?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ska ta fram henne och sätta in fler bilder, lättare att avgöra i olika ljus…
gud,, så underbart vacker!!! *gulp*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#14 tack :) Ja hon är fantastiskt fin, och miiinst lika go och mysig. Riktigt litet charmtroll

Hjälpte det något Zickan??
Nja. Jag är rätt förkyld och sitter i halvdunkel på jobbet.
Men platinum finns ju blue+beige eller blue+mink vilket stämmer rätt bra på föräldrarna. Men passar nästan lite på americanska blue också.

Sen tycker jag att det är så svårt att kunna ge en 100% rätt bild över datorn. Men jag har mailat uppfödaren, får se vad som finns bakom :)
Jo, jag tyckte att platinum stämde in också med tanke på föräldrarnas färg..men det visar sig.. :)

Hon vart tydligen reggad som beige untypical. Men uppfödaren hade räknat ut att hon är Dove, men är inte dom svart ögda?? Eller väldigt mörk rubin?

Hur skulle hon kunna vara en dove? Dove är russian blue baserat och ska ha mörktrubin till svarta ögon som du säger?

Väldigt läcker! Hon ser ut som Dove på mus!
Älskar mina stora små vänner..

#23 Jo, för mig gick det inte alls ihop. Ser inte alls ut som Dove och framförallt så har hon för ljusa ögon. Men hon skulle kolla igenom en extra gång. Blir säkrare när jag kan kolla papprena..
#24, Gillar färgen också. He, ja hur Dove ser ut på möss har jag ingensom helst aning om 
Dove är det ju inte. Men platinum kanske eller annan blå modell