Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 670 ggr
Ricko
0

Hur? (Tam) + bajsproblem

Undrar hur jag ska få min 5-6 månaders råtthona som jag haft i 3mån tam. Såfort man kommer in i rummet springer hon i boet, det gör ju så att jag är mindre med henne och hon får springa lös mindre. Sen så när jag väll lyft bort gallret och bort boet och gud vet vad och fått tag på henne så efter jag haft hon och hennes syster lösa eller ja i axeln i 3-5 min börjar som bajsa typ 5st var och ännu mer om jag inte hinner få in dom snabbt. Men ändå går dom på toalätt låda(dom bajsar lite överallt men endast ca 10 st(tsm) och resten i lådan på 1 vecka. Och då är dom 2 st.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Absinthe
0

Du måste vara mer med dem tror jag.. de kan också bli så att de är så obekväma med dig att bajsar de får de komma in i sin trygghet i buren igen, och vet om detta.

Jag tvångskelar råttor som inte vill vara med mig, låter brutalt, men jag envisas med att ha dem hos mig och pilla så mycket som möjligt på dem, känner på deras tassar, morrhår, öron och petar i mungipan på dem och jag lurvar i pälsen på dem och pussar magen och munnen och huvudet och jag pratar med dem hela tiden och smackar lite och kliar dem på magen och jag stoppar dem innanför tröjan. Förutsatt att de bajsat klart, ogillar små presenter innanför tröjan nämligen.

Men ta bara ut en åt gången när du ska göra det. Vissa säger att man ska inte tvinga sig på råttan, njae, om råttan har bitbeteende kanske man inte ska gulla i mungipan på den, men när man är påträngande mot en råtta som tycker sällskap av människor är lite läskigt så kommer den snart att känna att du är inte farlig och det är väääldigt mysigt att bli klappan på huvudet, kinden och upp mot öronen. Du ska inte vara så rädd för kiss och bajs, ha oömma kläder på dig så kan du ha dem längre hos dig och de lär sig efter hand att du vill bara väl, lägg godsaker hos dig medans du håller på med dem. Och tollarna kan man sopa upp sen eller plocka upp med papper, det är inte hela världen, det är värre om det är räserkas.. Obestämd