Nappa upp!
Fick inget svar på mus iFokus så får skriva här:
En kompis mus fick ungar antagligen inatt men hon började så klart äta på dom så nu har vi försökt få i dom esbilac (8 ungar kvar) men de vill inte äta, vad ska vi göra?? Vi har testat både att de ska få ta frn finger och en liten pipett
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Kan du se nå vitt på magen om du ser så får de mat av mamman. Det är svårt att nappa musbebisar. Jag har nappat upp 10 st musbebisar men de var 9 dygn då deras mor dog. Det är väldigt pilligt och man måste ha STORT tålamod. Jag anv mig av en 1 ml spruta *utan nål* lät det droppa mkt mkt sakta i mungipan man måste lite pilla upp den. Jag höll dem i nackskinnet det var enklare för mig men de hängde ej, hade baken liggandes i handen.
Akta så de ej får ner i lungorna. Det får inte gå för fort, de säger oxå till då de är klara, de ska ha mat ofta dygnet runt oavsett skola/jobb.
De 10 st jag nappade upp klarade sig allihopa.
Glöm inte tvätta deras rumpa så de kan kissa o bajsa. Jag hade en extra mamma som hjälpte mig att tvätta dem o värma dem. Du måste se till så de har det varmt o gott. OBS risken en annan mus kan oxå käka på dem eller rent av strunta i dem..
Men en annan musmamma kan likväl bli så stimulerad o få igång mjölk i sina juver..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
tack så jätte mkt, vi sitter nu och får i dom lite . :) dom flesta försöker få i sig det
Maybe it's not too late

de ska troligtvis ha mat ca var 30 minut, så ni har många hårda dagar framför er. lycka till!
Qui dormit, non peccat
lycka till jättemycket med bebisarna
Jag har gjort samma de senaste veckorna, de åt varannan timme de första dagarna, och sen med fyra timmars mellanrum. De var dock mellan 10 och 12 dar då jag började.. Nu är de pigga o glada och äter och busar :)
Lycka till! Inget är omöjligt, men ha inte för höga förväntningar bara :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
tack så jätte mkt :) vi gjorde så att mamman fick massa mat och sedan la vi ner ungarna efter att vi matat dom lite och nu har iallafall två blivit dödade men det var en av de svagaste och en hon redan bitit i huvet men dom andra har inte rört mer:)
Maybe it's not too late

Kan det inte vara så att hon tog bort dem som det kanske var nåt fel på eller som var väldigt svaga?
*kan ingenting om möss* 
jo det är det vi tror, men jag kollade på hennes bröst lite å det såg inte ut som om hon hade nån mjölk:S lr ska det synas. det tycker man ju . för annars kanske hon tog bort dom för att de inte skulle svälta :S bara en fundering
Maybe it's not too late
#8 De har inte så som det syns på hundar som diar, de har mjölk det kan du enkelt se på ungarna. Har de ett vitt band under magen så får de mjölk. Blir svårt för en mus att gå om de har juver som hänger i backen då de går..
Läs på innan ni tar en kull finns en hel del att läsa om det på mus.ifokus
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jo jag vet, det var bara en fundering. :)
Maybe it's not too late