Jourhem västmanlandslän
Det är ett par råttor i västmanlands län som skulle behöva jourhem. 6 av dom bor här hemma och fler skulle behöva få lite hjälp.
Vore toppen om fler skulle vilja hjälpa till med allt från en råtta och uppåt. Jag är kontaktperson för mitt län. Ni kan kontakta mig eller skriva på råtthjälpens sida.
Just nu finns det inga toma burar. Men jag ska få köpa loss några billigt som jag senare kan erbjuda de som inte har extra burar och vill va jourhem.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vad har råttorna för bakgrund? Smittorisker, speciella födobehov pga undernäring etc?
4 tjejerna kom in igår ifrån en kompis till en av mina arbetskompisar. kunde inte ha kvar pga privata skäl. de är två systrar på ca 1½-2år agouti hooded, svart hooded. Väldigt framåt, jätte goa, bitfria osv. Mycket energi och älskar att springa löst i min soffa. Snabbt framme när luckan öppnas och vill ut.
Sedan en svart eubk som är dottern till en av de tjejerna ovan. född nov 08.
jätte go hon med, just nu är hon lite småfeg men tror det kommer gå över snart.
Mink tjej född mars 08. inköpt från västerås zoo. jätte go tjej och även hon van att hanteras.
Alla fungerar bra tillsammans. De två äldre vill gärna flytta tillsammans om det går. De hade lite löss och är behandlade. Kan därför inte flytta från mig på en gång. Ena är lite tunn men inte skadligt. Troligen efter ohyran.
De två grabbarna fick jag in i början på sommaren. En siames hooded, väldigt dålig syn men jätte go. Väldigt feg av sig men går framåt. Han hittades i ludvika på torget. Lämnades in på zoo affären där.
Sedan hans kompis en svart hooded. Kommer ifrån en okänd uppfödare jag håller på att spåra. Även han bodde på zoo affären så de växte upp tillsammans. Både ca 1 år nu.
Svarta är lite enklare att hantera men även han väldigt feg. Ingen av dom verkar ha blivit speciellt hanterade på zoo affären. De skulle avlivas då de inte var säljningsbara pga åldern. En kompis som bor där tog hem dom och sedan hamnade dom här.
De två skulle behöva en massa jobb med att hanteras. Jag har inte låtit dom träffa någfra av mina hanar ännu så jag vet inte hur de skulle fungera med andra.
Sedan två agouti hooded tjejer som ännu inte kommit in hit. 8mån. Ägaren skulle försöka själv in i det siste att hitta nytt hem själv. Ägaren får inte bo kvar i lghten och ska flytta hem till föräldrarna. Dit är råttorna helt portade.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.