Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 946 ggr
C0IN
0

Tjuvar !

Hur många har problemet med att råttorna snor saker och lägger dom där du inte hittar dom ? . Mina råttor la min klocka på ett annat ställe och jag hittar den i min toffel ? x'D. Berätta vad dina råttor har snott :).

Jag hittade inte en sånhär tråd men om det redan finns en så säg till :)

chade
0

Hahah mina brukar ta mina strumpor och lägga dom i hängmattan! haha när det väl finns strumpor på golvet borde jag väl säga, har lärt mig att inte lägga så mycket små saker överallt ^^

Små stjärnor lyser också i mörkret.

C0IN
0

Haha ^^. Jadu . Dom är stora tjuvar. Mina sprang just iväg med en luddig penna och en kartongpeng ^^.

jussivuori
0

Åååh! Jag lämnade råttorna en kvart för att gå att äta. Så när jag kom tillbaka så såg jag ju såklart att dem snott min femhundring………..somtur var hade dem inte hunnit tugga sönder den för dem var upptagna med att sno andra saker som kort, hörlurar och datamusen…. ._. haha. kluriga filurer.

Och en gång så snodde dem mina cigg. Men jag han märka det innan dem började tugga. som tur var.

C0IN
0

#3 Haha herregud ! ^^

MangoMelon
0

#3 haha det där med ciggen har jag varit med om, fast råttorna var inte det minsta intresserade av att tugga på dem eller nåt, utan de plockade bara ut dem en och en och bar dem till toan x)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

jussivuori
0

Hahah bra metod om man vill sluta röka. Släpp råttorna så fixar dem resten ;)

chade
0

hahaha! det påminner mig, en gång hoppade en ner i papperskorgen och plockade upp alla snusar jag slängt där i och la dom i en hög bakom min data skärm. Det var inte det mysigaste jag vart med om D:

Små stjärnor lyser också i mörkret.

SweGizmo
1

Mina har snott cigg och även torkade snus, som tur är har dem aldrig hunnit äta på dem. Även mat och godis har försvunnit om man inte har koll.

Åh, jo, kom på en sak till. När jag och min pojkvän skulle upp till hans mamma i Lidköping så åkte vi tåg dit, hade buren med råttorna i i en stor kasse och hade lagt mina kläder vid sidan av buren… IDIOT, det gör jag ju inte om.. Min ena råtta hade dragit in ett par av mina stringtrosor i buren, inte så kul att öppna den buren och ta ut dem när man var bland folk-_-' hehe

Min blogg: SweGizmo.se

nagini
0

Hade lite mandlar på bordet som godis åt mig själv.. råttan klättrar upp för mitt ben, upp på bordet och snor en mandel av mig D:

detta hände alldeles nyss, han sitter och tuggar på mandeln just nu XD

har oxå hänt att han har snott sminkkudde, sån som man smetar ut foundation med så det blir jämt.. sån har han snott och tagit in i buren och rivit sönder >.<

HAH! precis när jag skriver det här så försökte han sno en till mandel XD

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

jussivuori
0

hahhaha

Jag kommer ihåg en gång då jag hade råttburen nära mitt fönster. När jag skulle ränsa den sen så märkte jag att min gardin var helt av på mitten. Jag trodde först att min lillasyster hade klippt av en bit eftersom den var helt jämn och rak :s Men jag hittade den i buren sen xP

hehe

sen kom jag ihåg att min syster hade choklad på tvbordet. Vi hade myskväll hemma och råttorna va med och kolla film. Helt plötsligt var all choklad borta. Jag hittade sedan mina råttor under bordet smaskande på chokladen xD

Yeay
0

Mina råttor drar in allt dom kan i buren. Till och med sådant man tyckte att det når dom inte innifrån buren, men på något vis lyckas de alltid. Även om det ligger en till två dm ifrån :S Mina gardiner är väldigt poppis att dra in i buren, helt söndertrasade har dom blivit, nästa gång blir det inga långa gardiner. Haha.

Sedan min kompis byxor som hon hade hängt över buren (har en hornbachvoljär), men naturligtvis stack dom väl ner en bit och byxbenet var inne i buren på nolltid ^^

En gång när de var lösa i hela rummet så hade jag en daimbit på bordet, så gick man på toaletten i några minuter och vips så var den borta. Efter en liten stunds letande hittar man en råtta bakom marsvinsburen glatt smaskandes på chokladen! Tur hon inte han käka mycket innan matte kom och snodde tillbaka sin choklad :P

Sen har dom tuggat sönder min favorit tröja som jag dumt nog lade liiite för nära buren. Ja, de älskar helt enkelt att sno och förstöra alla saker de kan för sin matte ^^

Haha, men inte kan man bli arg på dom när dom sitter där och har bäddat in sig så fint i halva gardinen som de dragit in i buren (som i morse när jag vaknade och tittade till dom ^^), eller hittat på något annat hyss som man blir ack så grinig över men en blick på dom så kan man ju inte annat säga än gud vad gulligt :D

En väldans tur för mina mänskliga familjemedlemmar att de hittills låtit bli mina cigg iaf, haha. Men en hel del snus har de snott, en utav mina små sötnosar blir som tokig när hon känner lukten av snus. De har iaf inte hunnit käka upp någon än som tur är, även om det vart nära några gånger!

Råttor är allt ena riktiga busfrön :P

Raaata
0

Så mkt man känner igen ^^,

Jag satt i min sägn och pratade i trelefonen och åt chips, efter ett tag så hör jag hur det prasslar i påsen och så tittar jag men det är ingen där och efter bara några sekunder så prasslar det ifrån påsen igen och så ser jag att min ena råttra sitter I påsen och äter! jag tog ut henne genast och satte henne på golvet då ser jag att det ligger lite råttmat på golvet då har dom varit och plundrat maten ;)

OttoIsTheShit
0

haha den med chipsen har jag också varit med om och jordnötsringarna :P men en av dom värsta grejerna min Fanny gjorde var att hon kom ut springandes från soffan med en kondom i munnen !! När jag skulle ta den så vägrade hon :P sen har hon faktist vart på mina cigg med… ett antal gånger men hon gnager som tur bara lite på paketet   :D

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

VAASHii
0

Haha så jäkla kul att läsa detta! :D
Man kan riktigt se det framför sig hur de springer iväg med sakerna xD

Iaf, gardinerna är jättepoppis att dra in i buren och boa med och kissa på!
Min macka blev stulen en gång, men den kom inte långt innan jag fångade in den!
Även pennor har försvunnit och hittats på mystisk plats. En stor klunga buntband även.

En gång hittade jag en torkad snus som de hade gömt under en tygbit i buren!
Vad de nu skulle med den till :P

Bim
0

Haha, råttor är underbara!

När jag lånade råttor så tog de saker från papperskorgen, typ äppelskrutt, papper, tuggade tuggummin och sånt och bar in i buren. Härligt!

Itchy
0

när min Devil var dräktig bet hon ett hål i tyget under min soffa och gömde massor av saker där…bla pennor,stearin,kakor,godis,trådar,suddgummin och kritor…

och massor av frön och nötter

You can't spell Bitchy without Itchy

allobosia
0

Mina råttor drog i min kompis tröja i buren och slaktade den totalt Skäms

Rwawr
0

hahahaha man kan verkligen se allt framför sig.
har bara hänt småsaker här, sönderbitna gardiner, tagit popcorn och nagellacks flaskor är populära. hahaha.

C0IN
0

Haha , det är lite kul när sånt händer ^^. Nyss drog en av mina hanar sönder min stol och sitter och gnager på min tröja :P

Jinaum
0

*hostar* ja mina råttor tyckte dem var hjälpsamma när jag skulle sy skyddshandskar till min eh.. jag hur skall jag förklara det. viking reenactment som lättast tror jag. Satt å sydde fingrarna på handsken å när jag skulle börja på ett nytt finger hade den ena snott den läder biten och såg jätte sänll å söt ut där han satt bredvid mig.

Dom har även snott en del lepsyl och en gång snodde dom en påse fishermans firneds ur fickan på mig! Fick tjuvar!

Dom tycker även om att snatta min vattenflaska och penna jag har på skrivbordet :P