Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 543 ggr
SofiaLagerstrom
0

Sår..

Hur gör ni om era råttor får några sår? Min lilla hane fick idag ett rejält sår över ryggen, så jag undrar brukar ni bara låta det va, brukar ni uppsöka vetrinär eller vad gör ni?

Jag tycker så synd om honom men samtidigt verkar han inte ha ont, men det ser riktigt otäckt ut :(

Absinthe
0

Rengör med koksaltlösning tills det blir en fin skorpa på såret, sen låter du det vara men håller koll på det, blir det infekterat bör du uppsöka veterinär. Riktigt stora sår om de är djupa kan behöva klistras ihop, har fått åka till vetrinär några gånger och klistra ihop råttor som bråkat. Det är inte skoj. Men ser det bara rent ut och inte är alltför djupt så går det nog av sig själv.

Prova själv att rengöra det osv, läker det inte om det blir infekterat måste du gå till vet. Så håll koll på det.

Lycka till! =)

SofiaLagerstrom
0

tack så mycket :) Ska testa det omedelbart. Men det verkar inte särskilt djupt, det är mest bara stort så förhoppningsvis slipper jag åka till vetrinär även om jag helst gör det en gång för mycket än för lite.

Du är en uppfödare som jag verkligen ser upp till ska du veta. Du verkar ha koll på det mesta, och jag älskar dina råttor!

Absinthe
0

Hjälper gärna när jag kan!
*rodna* oj, tack så jättemycket för de fina orden! =)