Råttor och sladdar
Är det vanligt att det händer olyckor med råttor och sladdar? Hur gör ni med sladdar när ni har era råttor lösa? Jag drar ut alla sladdar och tejpar för eluttagen. Men jag har en sladd som löper utmed en vägg till ett vägguttag som inte går att ta bort. Något tips på hur jag skall råttsäkra den? Mina råttor har aldrig visat intresse för sladdar men jag är livrädd att de ska gnaga sönder en och få en stöt och dö. Jag skulle aldrig förlåta mig själv!

Det finns "sladdhållare" på ikea. Har du provat att söka? det finns ganska många tips just vad man ska göra med sladdar.
Jag hade en råtta som rymde och kapade alla sladdar han hittade vid kontaktuttaget. han överlevde, men jag vet inte hur det är med andra råttor som gjort det.
Som sagt, det finns sladdhållare och skydd man kan köpa på typ Ikea:)
Min blogg: SweGizmo.se

mina råttor brukar vara under mitt tvbord när de är utanför buren, jag har kollat igenom alla sladdar där under, inte en endaste sladd har bitmärken :)
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Tror gnagandet är från råtta till råtta:) Mina älsta hanar har aldrig rört en sladd tex, sedan har jag som sagt haft en hane som kapade allt som kom i hans väg.
Min blogg: SweGizmo.se

En kompis råtta som fick vara lös i lägenheten hade bitit av sladdar kring hand basförstärkare. Råttan klarade sig oskadd men han fick en rejäl stöt!! Inte jättehälsosamt att få stöt med samma styrka som ut uttagen…
mina förra råttor betsönder sladdar.. fast inte tjocka. utan bara mobilladdare osv.

Mina hanar har aldrig bitit sönder någon sladd, men de vet vad som gäller, jag har tränat dem sen de var små. är du osäker så linda in den i kabelskydd eller nått liknande=)
Qui dormit, non peccat