trött råtta!
Min älsta älskling börjar bli trött. Hon har alltid varti den som kunnat springa runt i timmar på golvet och hitta på allt möjligt utan att eg tröttna.
Nu börjar nog åldern ta ut sin rätt. Nu sover hon mer och mer. När man öppnar buren verkar hon inte lika pigg på att gå ut alltid.
Hon verkar definitivt inte vara sjuk. Allt tar bara lite längre tid. Hon är 1 år och 8-9 månader (vet inte exakt då hon är zooråtta)
Ska jag bara låta henne vara och när bör man börja tänka på att låta henne vandra vidare?
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Om hon verkar frisk i övrigt tycker jag att du ska låta henne vara. vi blir ju alla lite trötta mot ålderns höst :)
Det där med att låta råttan "vandra vidare" är svårt, men så länge hon inte lider finns det ju ingen anledning till avlivning.

ja självklart ska hon få vara kvar så länge hon är glad och frisk. Uttryckte mig oklart, min fråga var nog mer, hur vet man att hon bara är trött och när hon börjar blir för sjuk/för gammal?

Hon är min favoritråtta och jag skulle vilja behålla henne i all evighet, men jag förstår ju att det är omöjligt.
Allt känns så hemskt, att jag kanske ska förlora världens bästa råtta!
Hon kommer att visa när det är dags. Det syns i ögonen…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

ok. Ja hon äter definitivt som hon ska. Ha rlika glupsk aptit som förut :P

#5 Men i så fall mår hon ju bra än så slänge ;)
Hon kanske bara börjar bli pensionär? :) som för å se någolunda glatt på de. En mys råtta istl! :D

Jag har en råttis som blir tre i September.Så man vet aldrig…de kan få en hög ålder!

ja. MAn får ju hoppas :P