Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 638 ggr
Absinthe
0

Min hemsida

Jag har totalt hjärnsläpp!

Jag försöker fixa min hemsida just nu, jag har ändrat designen ännu en gång.
Webs, forna freewebs, har en gräns på max 20 sidor per gratis hemsida, vilket resulterat i att jag gjort en till som ska integrera med basen. Kommer troligtvis få göra en eller två sidor till för att få plats med allt jag planerar att göra.

Jag skulle vilja att ni som är intresserade av hur uppfödare ska lägga upp sina hemsidor för att göra dem smidiga och lättnavigerade går in och kikar.

Uppkommande - kommer att bli annorlunda upplägg på presentationen av råttorna. Dvs att jag kommer att länka råttornas namn och när man klickar på dem kommer det upp bild och information om varje råtta. Detta skulle resultera i ett stort gäng sidor att hålla koll på. Så jag jobbar på att lösa det problemet.

Jag har gjort årtalen klickbara under tidigare kullar för att man ska slippa skrolla ihjäl sig, och under varje kull står föräldrar och fakta om hela kullen. Mer fakta om varje kull kommer att dyka upp så småningom.

Bebisblogg för sig och hemside/vuxenråttblogg för sig, bebisbloggen befinner sig på kullhemsidan och den andra på huvudsidan.

Referenserna står som innan på huvudsidan, men kommer försöka be folk att bli medlemmar och hålla referenserna och diskussioner om min uppfödning på mitt miniforum.
För att motivera till detta - Det är LÄTT att bli medlem. Skrattande

Sen ska min avelsetik komma upp senare. Varianter ska utvecklas och ska även ge mig på sjukdomar och lägga upp på hemsidan.

Jo, stamtavlor försöker jag också lösa på ett smidigt sätt. Nicciz försökte förklara för mig om html och stamtavleramar, jag ska kika närmre på detta sen.

Hugo kommer få en minnessida - detta för att mitt mål är att alla mina råttor jag föder upp ska bli som honom, fast utan tumörer som äldre!

Sist men inte minst kommer jag att ordna en hisshall på varje hemsida, där alla kategorier från alla sidorna kommer stå med och vara klickbara länkar för att få en snabb navigering.

Ska även ta mig i kragen och ladda upp fler bilder på mina råttor, även filma dem lite oftare och publicera.

Åh tjatig och jobbig jag verkar, men lite respons på hur en bra sida ska vara vore toppen! Skäms
Klicka bara runt lite och säg hur ni tycker att upplägget verkar än så länge. Skulle vara väldigt väldigt tacksam!

www.absinthrats.webs.com

MangoMelon
0

Åh vad duktig du är :) Dock så har jag aldrig riktigt gillat webs hemsideuppläggning (trots att jag har det själv), tycker sidorna blir stökiga på nåt vis.. Personligen gillar jag den svart/gula hemsidan som du har från tidigare..

Men det är bara mina åsikter. Annars tycker jag att du har bra idéer, klart det blir ju mycket att hålla reda på men har man tiden så är det ju inga problem :)

Äh klockan är alldeles för mycket för att det ska komma nåt vettigt ut ur mig längre :p jag återkommer till saken när jag skördat mina hallon och sovit lite x)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Absinthe
0

Argumentet emot den tidigare hemsideupplägget var att jag själv blev yr i skallen och ville inte vara för länge inne på sidan. Därför tänkte jag att dämpade färger är bättre. =)

Anledningen till att jag vill ha massa på min hemsida är för att nybörjare ska kunna få sig faktan de behöver för att kunna skaffa sig råttor om de av slump skulle hamna på hemsidan.
Sen vill jag att rutinerade råttägare ska kunna läsa om min avelsetik för att se vart jag står.
Och jag vill att de som har råttor från mig ska kunna gå in, lämna referens, läsa om kullen de har råtta ifrån som helhet.

Allt detta försöker jag fortfarande göra lättnavigerat och orörigt.. Skäms

Mymlan
0

Jätte fin sida..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Moonchild89
0

Jättefin hemsida och vilka söta råttor sedan *dör lite* ;) Riktigt intressant läsning! :)

/Moonchild89 👻

Absinthe
0

Tack! ^^,

Terato
0

Jag diggar din sida som fan! Välplanerad och bra upplägg. Blev väldigt inspirerad. Kul med forumet!

Och det var väldigt kul att läsa om dig som person, tvärt om vad du själv tror! :P Och skitbra med bild! Man vill veta vad det är för person bakom råttorna. Lustigt faktiskt att jag kände igen mig så otroligt mkt i din text. Jag är också konst- och musikälskande snäll djurfantast med prestationsångest! ;) Men jag blev väldigt förvånad över hur ung du är! Du är ju fasiken ett år yngre än mig till och med, haha! Det beror förmodligen på att du är klok som man har missbedömt åldern.

Super att du beskriver råttorna! Det gör inte alla uppfödare men det är ju det som är det viktiga när man kollar upp uppfödarna. att både temperament mot människor och flockegenskaper kommer fram.

Det enda minuset var att när man kollar på gamla kullar och föräldrarna bara har ett vanligt tilltalsnamn så var det lite svårt att leta upp var de kom ifrån. Kanske kan du sätta länk direkt på namnet på föräldrarna vid kullpresentationer så att man kommer direkt till beskrivning av råttan? Mkt jobb för dig, förstås, men..

BRA att du ska lägga upp stamtavlor! Det vill jag att fler uppfödare ska göra! Jag brukar scanna mina och lägga ut direkt i en bildlänk.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Absinthe
0

Tack så mycket Terato!
Jag försöker få sidan så bra som möjligt och det är ganska mycket jobb så det blir när tiden finns över för det.
Men jättebra tanke med namnen vid kullarna så de länkas till vilken råtta det är.. jag ska ha det i tankarna. Tack för tipset! ^^,
Iom datahaveri så förlorade jag en hel del bilder och har inte kunnat lägga upp bilder på de gamla råttorna jag haft, så kommer koncentrera mig på de jag kan lägga upp bilder på och så, jag ska leta igenom alla mina gamla skivor med bilder på någon dag och fixa bilder på mina gamla råttor, de som jag kan ordna bilder på. Ska även försöka bli bättre på att lägga upp bilder i fotoalbumet och filma mina råttor.  

Haha ja gud hade jag haft en scanner att låna någonstans så hade jag scannat in stamtavlorna för fy sjutton vad det kommer bli tråkigt att skriva in alla.. ^^,

Det du säger om min ålder är det fler som påpekat. många tror att jag är mycket äldre än vad jag är, men jag är faktiskt bara 22, eller jag BLIR 23 i november.. ^^,

Terato
0

Det blir skitbra, det!

Haha men då är du ju 86:a, precis osm jag! Cool

teratos.r8or.se

Absinthe
0

Nuuuu har jag äntligen fått upp en hel del nytt på min hemsida..

Hisshallen är klar på huvudsidan, den ska länkas på de andra två sidorna också, men det kommer.
Namnen under mina råttor är klickbara och varje råtta har fått en egen sida, de individuella sidorna på råttorna kommer att uppdateras efterhand, de är inte uppdaterade på länge, OCH stamtavla kommer att skrivas in under varje! WOHOO! (STORT TACK TILL NICCIZ!)
Sen har jag gömt de individuella sidorna, de kommer man bara till via länkar för att sidebaren inte ska bli 7 mil lång.

Snälla gott folk, klicka runt lite och säg vad ni tycker. Vissa sidor är inte klara och så, men ni kan se hur det verkar bli redan nu. Uppskattar all feedback jag kan få! =)

Forumet är också uppe för registrering till de som vill lämna referenser. =)

eloize
0

måste säga att du (& Niccis) har gjort en toppen fin sida! Glad

lätt att hitta, kul att kika runt och väldigt väldigt fina bilder!

ja vad kan man säga, den var otroligt trevlig att kika in på och riktigt bra upplagd med texter och fakta om både dej och din uppfödning och alla råttor!

bra jobbat!

Absinthe
0

Nicciz har gjort stamtavlan och det är jag väldigt tacksam för!

Tack för att du kikade in.. =)

eloize
0

#11 ahaa ja men då går all cred direkt till dej!!

Flört

zickan
0

jag har ju ledsnat på webs. så mycket strul och inte alls någon mall jag gillar. så jag har köpt en sida som jag jobbar lite på när jag har tid.

men gillar vad du fixat med sidan. rätt lätt att hitta runt ändå. mycket bra läsning.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Terato
0

Å, gud vad bra det blev! :D

teratos.r8or.se

Absinthe
0

Tack tack.. ^^,