Tillverka sele
Hur tillverkar man dessa 8-selar som påstås vara så enkla att göra, tänkte försöka mig på en 
Mvh Ellenfyrkant
Hum svårt att förklara.
Beror på hur man ska tillverka den. Enklast är att köpa ett snöre, en mindre ring och ett snörstopp.
Sedan dra igenom den lilla ringen åt både hållen så får man förste öglan. Sedan in med gåde ändårna i snörstoppet.
Varav ena enden fäster man där i snörstoppet och andre blir även kopplet.
Svår för klarat :-P
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#1 Tror intr det hjälpte mig så värst mycket. Någon mer som vill försöka sig på att förklara ? Gärna bilder som visar hur det går till ! 
Vad behöver man för astt tillverka en sele till en råtta ? Hur långt snöre ?
Mvh Ellenfyrkant

*putt*
Mvh Ellenfyrkant
snöre beror på hur långt koppel du vill ha. jag är usel på att förklara. den jag själv gör är lite knepigare och dyrare. tar mellan ca 30min-1tim att göra. den kan jag förklara lite enklare när jag har köpt mer ting att göra med. jobbiga med den är att man lyckas nästan alltid bränna sönder tummarna efter ett par st.
sök på google efter rått sele. finns nog någon som har bild på hur man gör.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tog ditt tips och googlade fast åp bilder, där såg jag hur enkla de måste vara att göra. De var ingen beskrivning men såg en färdig sele både över och underifrån, tänkte lite och förstod hur jag skulle göra. Så idag har jag gjort mina två första selar och jag blev riktigt nöjd. Bilder på de båda kommer någon gång i framtiden, haha. Får se när min kamera ger med sig, den håller på att dumma sig.
Mvh Ellenfyrkant