Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1475 ggr
nagini
0

OT IDIOTER!!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blir så sjukt förbannad å ledsen!

skulle precis åka till centrum, går ut å ser att min moppe är snodd! det är fan inte sant!

Den är stöldförsäkrad, så det löser sig väl. men iallafall!
så jävla ledsen! har haft den här moppen i 1 år nu, å den har känts som en del av mig!

kanske låter lite töntigt.. men första gången jag körde moppen kände jag mig fri, jag kunde åka vart jag ville! det kändes hur underbart som helst! å nu är det borta!

R.I.P Kymco vitality sport! reg. HDZ 210

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Absinthe
0

Usch, fan vad segt! Att folk inte kan låta bli andras grejer.. =/

myismyname
0

Jag förstår mig verkligen inte på människor som finner det helt okej att ta andras saker. Hoppas du får tillbaka mopeden i samma skick som de snodde den i!

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

MangoMelon
0

Åh fy så jävla taskigt!

Det är inte alls töntigt, ja vet precis hur du känner. Vi bodde ute på landet när jag var yngre och det var verkligen skitsvårt att komma till stan eller åka till nån kompis, alltid skulle mamma eller pappa skjutsa. Så när jag fick min moppe kände jag mig, precis som du, fri! Jag kunde åka vart jag ville och när jag ville och föräldrarna behövde inte ställa upp.

Hoppas verkligen ni får fast dem som gjort det, och att du får moppen tillbaka! :/

(Du hade inte rattlåset på? för isf var tjuvarna tvugna att bära bort scootern och dom väger ganska mycket.. )

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

xcess
0

Fan vad jobbigt ja vet precis hur du känner dig, jag fick min moppe snodd när jag var 15, Den var ifs vråltrimmad och superolagligSkäms

men vi hade lagt ner en hel del pengar på den med ny motordelar kåpor osv, försäkringsbolaget värderade den till 15000 för att "det finns liknande moppar runt den summan på blocket" vad fan vet dom om styling och kolfiberkopor???

Jag förlorade i allafall minst 5000 kr i värdet + självrisken på 2000kr = 7000kr och efter det var det inte lika kul att ha moppe.

Vi hittade sedan min moppe ett år senare, söndertrasad tills bara ramen var kvar

Jag kan för mitt liv inte begripa varför folk inte kan låta andras grejer vara.!

Vi hade min moppe i vårat garage så det var ju inte så att den stod ute heller.

Inte för att vara tråkig på något sett men risken att du får tillbaka den (i någolunda skick) är väldigt liten. men du kanske får en liten summa från försäkringsbolaget. Hoppas du har bättre tur där än vad jag hade:)

silverorm
0

Usch vad trist!! Vet hur det är…min moppe blev stulen för ca 1 år sen, hittades aldrig.Rynkar på näsan Saknar den än! Den blir ju faktiskt som en trogen kompis!

cosmonita
0

Åh, vad hemskt. En moppe som man trivs med blir nästan som en familjemedlem. Så det så.

OttoIsTheShit
0

precis så känner jag , min höll på att bli snodd men de dom inte visste var att den inte startade överhuvudtaget så de funkar inte me å tjuvkoppla den ;) hoppas det går bra med din moppe :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

nagini
0

pappa har ringt försäkrings bolaget, vet inte exakt vad dom sa, men pappa påstår att jag ska få en ny moppe om polisen inte har hittat min inom en månad

kommer alltid sakna min gamla å inget kan slå den, min första moppe lixom. kommer inte alls bli samma sak med en ny

hus-musen
0

jag hoppas du hade den fastlåst, annars är det nått man får räkna med att en moppe blir snodd. De är ju inte direkt komplicerade.

finns sånt folk som inte har nått bättre för sig än att förstöra för andra tyvärr.

Qui dormit, non peccat

nagini
0

klart den var låst

hus-musen
0

#10 fastlåst eller låst? en moppe är inte särskilt tung att bära iväg eller rulla på framhjulet och låset är inte svårt att knäcka heller. i dagen samhälle så är allt man inte bultar fast i backen stöldbart mer eller mindre sorgligt nog.

Qui dormit, non peccat

SweGizmo
0

uch:( förstår dej, min moppe blev också stulen för ett par år sedan. polisen hittade den efter 3 veckor, i en skog, trasig. det kostade massa 1000 för att laga den:(

Min blogg: SweGizmo.se

nagini
0

#11 inte fastlåst.. men dom ska inte behöva låsas fast, kedjan ska hålla

nagini
0

klockan tre i natt hade jag precis tänkt gå å lägga mig, telefonen ringde.. orkade inte svara..

pappa svarade, kom in i mitt rum å sa att det var polisen å att dom hade hittat min moppe.. men att de hade snott lite delar (notera, LITE DELAR) men att den va körbar

vi åkte dit dom sa att den va, polisen hade åkt när vi kom..

moppen hadde förlorat varenda del den kunde typ.. ska ta kort senare..
hela kopan är borta, allting är borta, bara massa sladdar och själva "skelettet" kvar..

vi hade ingen möjlighet att få igång den utan tjuvkoppling.. men varken pappa eller jag är precis några moppe experter.. så det klarade vi ju knappast av.. så vi fick tillsammans lyfta in moppen i bilen.. fyfan vad tungt det va!

sen bar det hemmåt, vi tvingade in moppen i hissen å tog med moppen upp till vår lilla lägenhet, å där står den nu i tryggt förvar..

jag blir så ledsen av att se den så! min älskade moppe, helt förstörd! Det är som att se en kompis med sår överallt, medvetslös.. HEMSKT

MangoMelon
0

Fyfan vilka svin det finns!

Att folk inte har bättre för sig än att förstöra för andra :( Hoppas ni får ordning på den, eller ska ni köpa ny?

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

nagini
0

vi ringde försäkringsbolaget, och dom säger att det blir billigare att köpa ny.. så jag antar att det blir så :/

Nattmannen
0

fick min cykel stulen igår. var och handlade i 20 minuter så var den bara borta.

dubbla lås och allt. vilken värld vi lever i.

Jinaum
0

Vet känslan. Jag har ju kvar min. Men första gången jag körde den till skolan var de ju tvungen å sabba hastighets vajern bara för det var jag. Jag hade ju en splitter ny mope, gjorde dem mycket ont tydligen.

Visserligen funkar han ju, men bensin mättaren oc hastighetsvajern e ju åt skogen :/

Jag har även blivit jagad PÅ mopeden av andra mopeder som försökt meja mig ur vägen. Sedan letat efter den så de kunde sabba den >_<  Folk är ju inte kloka.

Hoppas mopeden hittas igen eller att du kan få en ny

nagini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

uppdatering:

som sagt hittade vi moppen, helt sönderplockad..

pappa ringde försäkringsbolaget, vi ska få en helt ny moppe, de enda vi behöver betala är självrisken på 2500 kr.

den nya moppen kommer komma inom den här veckan..
det enda problemet är att dom inte tillverkar svarta längre..
bara vita… så jag kommer få en vit ._.

å jag hatar vit ._.

på bilden är det en sån som jag ska få.. samma modell och så som min tidigare.. finns bild på min förra i #0

SweGizmo
0

En vit är iaf bättre än ingen alls:)

Min blogg: SweGizmo.se

nagini
0

jomen självklart :)
fast skulle ha föredragit en svart eller möjligen röd

Mymlan
0

#21 O det går ju att lämna in för omlackering om man vill kosta på det.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you