Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 1060 ggr
Allamej
0

Tips om bur

Finns en finfin bur här som skulle passa alldeles utmärkt som pojkbur till någon :)

Funderar själv på en :D Enligt burräknaren så får det bo upp till 14 råttor i den :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Katrin82
0

vad fin den var! Gillade jag verkligen! sen var det ju KANON pris!!

Allamej
0

Jepp jepp :) Och det är Galler! Dvs. lätt att rengöra!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Anvariel
0

Är inte galleravstånd 2.4cm alldeles för stort för råttor egentligen? Mina skulle jag inte våga ha i en bur men så glesa galler i alla fall, men så är ju mina tösar ganska små också.

MoaL
0

Anvariel: Det var därför Allamej skrev "pojkbur". :)
**
Allamej**: Jättefin bur! (Men den är inte laglig varken till chinchilla eller iller som hon nämnde att buren skulle passa till.. :) )

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Katrin82
0

Jag har en chinchilla bur, vet inte riktigt galler avståndet. Men funkade bra när jag hade mina tjejer i buren tidigare. Minsta tjejen vägde då ca 150 g. Just nu sitter 2 grabbar där, så är ju aningens större…

Allamej
0

Eldbarn, jag har varken chillor eller iller men jag har råttpojkar :) Och råttburar är man ju alltid ute efter:D

Serena
0

Mina pojkar är ju fortfarande små, men vad tror ni, skulle det funka? Dom liggerju barapå 102g och 135g..?

Allamej
0

Inte än… Om du har en bur med så stort gallermellanrum så är det som om du har dom på frigång :) Vänta tills dess att dom väger åtminstone 500 gram :)

KickanW
0

Super! Enda nackdelen är ju lådan med väldigt låga kanter, man måste nog ha fleece i botten av det där om man inte vill ha bottenmaterial i hela rummet.

MoaL
0

Allmej: Jag förstod det. :) Jag var bara tvungen att kommentera det hon skrev i sin annons. :) Jag har lite svårt att låta bli att rätta, även om det bara är inför er och inte inför hon som säger fel. Som råttbur är ju de måtten helt underbara.

Mvh,
Moa

Anvariel
0

Ah, så hanråttor smiter inte på 2,4cm? Där ser man. Alltid lär man sig något nytt.

MoaL
0

Vuxna hanar då, inte småttingar. :) Hanar är ofta bra mycket grövre än honor, med större skalle som inte är lika lätt att pressa genom hål och springor. :)

Mvh,
Moa

Serena
0

Ja, jag får väl göra som jag tänkt från början och införskaffa en furet tower :)

Ricko
0

Ville ha den, har dock bara 2 råttor just nu men då blir det ju bara mer plats för dom :) Men köpte en ny bur för snart 2 mån sen, så blir nog ingen ny på ett tag.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Anvariel
0

#12 Ja jag har förstått att det är huvudet som sätter gränser. Resten kan de pressa ihop till nästan hur litet som helst har jag förstått. Åtminstone vilda råttor, men de lär ju sig sådant från dag ett såklart. Gnaga sig in i folks förråd o.s.v. :) Jag har en känsla av att mina tösar inte är så "streetsmarta", he he.

eloize
0

hon har en annan som är 2cm i galleravstånd, dock lite för små luckor enligt min egen åsikt….

mått: 146cm x 63cm x 46cm (HxLxD)

dörrar fram 9,7cm x 8,5cm

Sorkland
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bur som det är 2 cm i galleravstånd. Mina honor bor i den just nu och den minsta va 10 veckor när hon flyttade in i den och då va hon för stor för att klämma sig ut eller så är hon bara snäll som stannar i den… Det negativa med en sån bur är att gallret sitter åt fel håll. Är jätte jobbit för de åldrande tanterna att klättra med det avståndet som är. Men jag löste det med lite hönsnät utanpå buren, mycket pill och slit.