Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 1067 ggr
Terato
0

Lilla Sovigen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår blev jag störtkär i en av honorna efter Nicciz adoptivkull som hon hade kvar. Hon är så snäll, försynt och gullig.

Tack Nicciz och sockerråttan för att ni släppte henne till mig! Jag är så himla glad i min lilla tjej! :D

Bilden är gammal och hon är mkt mera blekt nu.

Bilden är tagen av Nicciz.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

..Och hon är verkligen liten. Fem månader gammal och väger 220g!

Tyvärr är hon ingen jättekonsument av mat. Hon älskar grönsaker. Morot är en favorit! Hon äter dem hela! :O

Men protein går rätt bra. Jag har lurat i henne lite korv, ägg och leverpastej. Annat fettigt mumsigt som valnötter och avocado går också ner när det blandas i mixgegga med frukt och grönt.

Hon är kass på att äta kolhydrater. Ska försöka fylla på med det. Välling äter hon i alla fall när det blandas ut med grönsaker. Blir en utmaning att försöka mata upp henne!

teratos.r8or.se

SweGizmo
0

så söt:) älskar dumboöronen på henne^^

Min blogg: SweGizmo.se

Terato
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En nytagen bild! :)

Hihi, ja, visst är hon fin!

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Det är sockerråttans fötter du ska kyssa ;)

Skönt att Tillan får sällskap iaf. Och ja lyckas du mata på henne blir jag överlycklig. Hon är en pytteråtta hela hon.

KickanW
0

En roan! Är det lite terapi Sara eller har du kommit över dina traumatiska upplevelser?

Otroligt söt iaf!

SweGizmo
0

Me loves roans^^ (avspgelas i min serie med Riffe va;) hehe)

Min blogg: SweGizmo.se

Lancia
0

ÅÅåååååh min superfavvo av nicciz honor! Gosh, du skulle sett henne som bebis Terato! Det var fanimig det sötaste ever!

Nicciz
0

#5 Sara skulle ju inte ha dumbos heller *heeeheehe*

hus-musen
0

naw sovigen lilla gummanGlad Så victors tv-spelsråtta bor hos dig nu terato! Hon är en underbar gosfröken!

Qui dormit, non peccat

silverorm
0

En näpen liten söt tös!Kyss

[ElisiaJohansson]
0

Sötnosen :)

Idix
0

Hon är verkligen supersöt!Kyss Såg henne som liten bebbe hemma hos Nicciz och hon verkade himla go.

Terato
0

#4 *kysser sockerråttans fötter*

Ja, jag har ju tiden att fjanta med mat åt henne så det kanske går att få upp henne lite i alla fall. Sticker åt henne något så ofta jag kan för att hon ska gå upp och inte Tillan, som har några extra gram för mkt.

Introduktionen tycks gå skitbra btw! Var lite orolig när jag såg att hon var så pass gammal men det har gått bra. Hon är supercool, tydligt underlägsen och har inga problem med att vara det!

#5 Jag är inte så värst känslig för deras utseende. Men det är väl inte den råttan jag hade valt först utifrån en bild om man säger så. ;)

Fast å andra sidan köper jag aldrig råttor utifrån en bild. Det är temperamentet jag är intresserad av. Och jag är extremt intresserad av och hård på temperament. Visst är hon söt men jag faller inte lika handlöst som ni andra för hennes yttre. Hennes inre är fantastiskt. Och det är pga. det jag ville ha henne. :) Det känns dessutom jätteskönt att Tillan slipper vara ensam nu. En stor sten har fallit från mitt bröst.

teratos.r8or.se

KickanW
0

Jag tänkte mer på att du haft så hemskt svårt för roan pga dina första råttor, men det kanske du kommit över? :)

Terato
0

#14 Haha, ja precis, jag förstod det!

Nä, det är väl inget jag går omkring och våndas över längre, haha. Och även OM jag hade gjort det så hade det varit botat nu. :P

Nu har jag två dumbos! Haha. Fast hon har faktiskt min favvofärg agouti under roanet. :P

Nä, men jag har världens bästa råttor just nu, känner jag. Jag är så himla nöjd! :)

teratos.r8or.se

Terato
0

Jag tror jag har bestämt mig för vad hon ska heta nu. Först hette hon Sovie och tankarna gick kring Sofie men inget sitter riktigt bra på tungan, tycker jag.

Någon som har några förslag? Jag har funderat på Iggy!

teratos.r8or.se

wintermynta
0

Naaw hamna lill tjejen hos dig. Hon är verkligen alldeles underbar och näpen. Så avis på dig.
Va skönt att allt löst sig och att Tillan fått en kompis.
Puss Sophies lilla råttmage från mig.

sockerrattan
0

Skönt att det löste sig med sällskap åt den äldre honan. Niccis förstog att jag skulle låna ut henne. Har själv lånat ut honor härhemma till de som varit ensamma.

Mia//

Terato
0

Ja, det är verkligen en underbar liten tjej!

Och Tillan tycker också det, verkar det som. :) Jag är så tacksam!

teratos.r8or.se