Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1702 ggr
SofiaLagerstrom
0

siames bebisar?

Det är såhär att jag har en kull här hemma, Och jag kan inte riktigt bestämma teckning/färg på 3 av råttorna.

Deras mamma är black striped roan, och pappan är self black rex. Men ungarna har blivit cremefärgade, nästan vita med ett lite (ytterst litet mörkare "band" på ryggen ( som en striped). Sen idag har det även kommit fram pointer på deras små nosar. Så jag undrar om någon vet kan det siameser det har blivit? Finns det fler siames-arter än bara den vanliga? jag har hört talas om t.ex. himalaya roan mm. men jag har aldrig sett någon sådan råtta.

Det finns ingen siames längre bak i släkten vad jag vet. Jag kan lägga in en bild på en av dom imorgon också så kanske det är lite lättare att se.. :)

Katrin82
0

Spännande att få se bild :) Lättare att säga något då..

Ladyinred
0

alla färger kan ju bli roan, så det är ju inte omöjligt att du har siameser. men de kommer ju aldrig få pointer i ansiktet då (om de inte e väldigt feltecknade).

SofiaLagerstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in några bilder på en av dom :)

SofiaLagerstrom
0

ryggen

SofiaLagerstrom
0

Någon som vet vad deras teckning kallas?

dogpoo
0

teckningen kallas supersötagömdominnanjagtardom.. tror jaTungan ute

Allamej
0

Hur gamla är dom? Det kan vara att du har siameser som byter päls, då får dom en ganska fånig look :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

SofiaLagerstrom
0

#6 Hehe jo dom är jätte söta :) Som små dunbollar!

#7 dom är snart 6 veckor. :) Det är möjligt för pälsen på ryggen där dom är mörkare är även tunnare.