Bo'n/Hus?
Åhh, jag har inget bra bo till mina 4 mån rått tjejer.. Plast huset är för litet och trähusen alldelensför stora. Kartonger funkar inte bra, Så vad har ni för förslag till mig? Alltså hur kan man göra andra "hus/bon"?
På bilden är det en av råttsötisarna(nikki) Dock togs bilden för ca 2-3 veckor sen.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Jag har ett uppochned vänt glassoaket som jag ahr klippt en "dörr" i

Stora gb-glasslådor funkar bra när de är små, annars så finns det hängmattor, korgar,rör mm som brukar uppskattas=)
Qui dormit, non peccat

Jag har massor av olika, plast, trä, kartonger till dem yngre honorna som älskar att modifiera dem *fniss*
Några hus alla mina råttor älskar är sputnik hus. Man kan ha dem stå på botten eller hänga i taket. Det finns olika storlekar. Jag använder den större modellen. Men har små när jag har bebisar. Tyvärr använder jag mest plast hus för det är enkelt att göra rent. Finns diverse olika bra modeller för hamster och kanin. Bla finns det pusselhus och igloos i olika modeller.

Hängmattor ääälskar mina råttor. Bara ta en gammal tröjja och knyta i taket hos dem ^^
Annars har jag en multivitamin kartong, ett flingpaket och en pringlesburk. Det uppskattas ;)

Säger som de andra, hängmattor och rör är mest uppskattat. De har ett marsvinshus i trä, men där sover de bara när det är kallt, men de boar alltid där, oavsett om de ska sova där eller inte ;)
Har en minifångst som de sover i ibland också. Ska försöka få tag på en flätad fågelholk, modell större, och se om det blir uppskattat.

Jag brukade hänga in luvor (från gamla jackor) som jag fäste i gallret 20-30cm från bottnen(beroende på vilken sorts bur man har), vilket var väldigt populärt :)