träpellets eller papperpellets?
Vad är bäst att ha till råttor trä eller pappers pellets? Vilket är dyrast?
Jag har haft träpellets till mina och det suger verkligen. Det luktar inte kiss så fort, men det luktar konstigt, och så smular det sig och blir till damm i kontakt med vätska (urin). Det dammet sätter sig över hela rummet, och kan inte vara vidare gemytligt för råttorna att vistas i.
Jag har papperspellets nu och det är betydligt mycket bättre. Kanske lite tråkigt till färgen men det spelar ju ingen roll egentligen.. Lite dyrt är det ju men det beror ju lite på var man köper det.
Jag skulle satsa på papperspellets, ToaLätt som det heter, man hittar det för runt hundringen på vissa ställen, typ 55 liters säckar.
Träpelletsen kostar runt 60 spänn för en liten påse :/
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
har ett bättre tips, aspflis:D det bästa jag haft någonsin, håller lukten i chack i över 2 veckor men mina 3 hanar:D
Min blogg: SweGizmo.se
Jag kör också med aspflis och är supernöjd, har testat lite olika saker, men det här är bäst luktmässigt. Har dessutom toalådor med pussi kompakt kattsand som är super när det gäller lukt också =)
Vart kan man köpa aspflis?

Vissa zooafförer har det. Brukar annars kunna gå att beställa. Jag var själv inne och pratade om det, och skulle då kosta 250:-, för et stor säck…haha, minns ju inte hur stor det var. Dyrare än toalätt. Men, SweGizmo, 2 veckor!!! Jag ska köpa :)
Ska testa med Vet-bed på botten och flis i toaletterna.