Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 676 ggr
[ElisiaJohansson]
0

Sovasova

Måste fråga en grej, jag tog hem mina små rådisar igår. Nu ligger de bara och sover, är de för alla omständigheter, eller borde de inte vara så. Dom vaknar men ligger kvar när jag klappar dom. Blir bara lite orolig, så om nån vill svara på om det är normalt att de blir trötta.

:)

Ladyinred
0

det är inga direkt dagaktiva djur, vänta tills ikväll så ska du se att de vaknar till. mina sover oxå nu…

[ElisiaJohansson]
0

ok, men kan man plocka upp dom ändå ? :/

SHV-Pysen
0

Mina är det fart på, men dem brukar av vana vakna kring fyra, för det brukar vara normalt den tid jag kommer hem från stallet tidigast då jag går i skolan på dan ^^ nu har dem dock åkt till råttvakten

Nattmannen
0

jadå.. Ju mer aktiverar dom om dagarna desto mer sover dom om nätterna.

Ladyinred
0

de e bara att väcka dom:)

[ElisiaJohansson]
0

Tack för svaren men måste fråga en grej till XD

När jag plockar upp dom och har dom i sängen springer dom iväg och gömmer sig, blir de bättre sen eller ? Och sen rycker dom ibland till för små ljud så ska jag vara tyst eller låta som vanligt? ;P

[ElisiaJohansson]
0

haha eeennn fråga till, känner mig lite frågig, men just nu är det 27 grader i mitt rum, är de för varmt?

Ladyinred
0

öppna ett fönster, de e ju jätte varmt, tycker inte du det?

De kommer att vänja sej vid dej, med ljud och allting. Beté dej som vanligt, spela musik o ha på tv,n. dansa runt om du brukar göra så…

nån gång kommer de ju gå och gömma sig senare oxå, men inte för att de är rädda utan för att det kanske är mysigt att ligga under täcket.

KickanW
0

Jag tycker det låter som smått nervösa och rädda råttor. Många djur reagerar med att sova då.

Låt dom vara tycker jag. När de blivit trygga kommer de nog bli nyfikna och vilja vara med dig!

Ladyinred
0

eller så sover de för att det nästan är 30 grader varmt i rummet. man blir slö av värme.

KickanW
0

Kan ha med det att göra också, ja. Man bör dock aldrig väcka råttor som sover, då kan de lätt blir stressade eller rädda.

[ElisiaJohansson]
0

ok, men har lagt in två kylklampar med en handduk vet inte vad jag ska göra, kan inte öppna dörren då två jakt hundar är på besök. :( de är himla varmt, har även lagt in en skål eller vad man ska säga med vatten i .

Ladyinred
0

har du inget fönster på rummet så du får lite cirkulation i luften?

cosmonita
0

Det kan vara både värmen och att de precis har flyttat.

Om du ser till att de har lagom temperatur i buren så kan du vänta till imorgon med att bekanta dig med dem.

Ge dem dryck och god mat, gärna färsk ma,t och låt dem vara.

[ElisiaJohansson]
0

ok, jag har öppnat och ska öppna dörren och kolla så inte hundarna kommer :) sen jag öppnade fönstert har de sjunkit 2 grader :P