Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 870 ggr
cher_
0

KRAMPAR?

Hej, jag har en liten fråga som gäller min ena råtta,Mini. När jag vänder henne på rygg så är det som att hon får ett litet kramp"anfall" i en sekund, hon liksom blundar,spänner ryggen..och sen så är hon som vanligt igen!
Helt sjukt, vet ni vad det kan vara? Tacksam för svar :)

empan-hampus
0

Varför vänder du henne på rygg?

Hon kan löpa, då spänner dom hela kroppen och ibland darrar dom.

DoD
0

Låter precis som om att hon löper!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

cher_
0

#1. för att tex klia henne på maagen:D OJ okej!
#2. Hoppas det! tack

teachingbirds
0

#3 Råttor kan uppfatta att bli vända på rygg som en dominanshandling, så om råttan reagerar så på det så tror den troligen att du försöker visa dominans..

cher_
0

#4. haha där ser man! får sluta med det då:D tack så mycket

Anvariel
0

#4 en av orsakerna till att man borde vända dem på ryggen då kanske? För att visa att man är högst upp i rang? Som att alltid gå först genom dörren och låta sina hundar gå igenom sen. Typ. Äh. Jag brukar vända mina råttor på rygg så att de ska lära sig att bli hanterade. De gillar det inte egentligen men tycker inte att det är särdeles obehagligt längre. En bra grej att ha när man tar dem till veterinären. De är mer hanterbara så. Ja, inte bara att man kan vända dem upp och ner men att man kan pilla på dem och hålla i dem lite hur som helst utan att de får panik.

teachingbirds
0

#6 En råtta ska veta att du är högst i rang ändå.. Men visst kan man göra det om man har en råtta med dominansbeteende, men man måste veta hur man ska hantera situationen!