Haft pyssel dag :-D
Inte orkat röra mig så mycket i värmen. Så jag har pysslat ihop mina egna rått seler :-D Blev så nöjd med resultatet.
Kasava började tok knastra när hon fick komma i centrum med sin sele och fotas. Visar stolt upp den.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Vilken fin sele:) söt råtta med!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Haha enormt söta var dom :D

Sötis råtta :D
Har material för två till att göra. Men nu har jag bränt sönder mina tummar. Får vara till en annan dag.
Gjorde dom i två delar. En sele och ett koppel. Går att ta isär om man vill ha längre koppel eller byta färger.
Jättefina selar du gjort! :)
Orkar aldrig sitta och knåpa tillräckligt länge för att nåt ska hinna bli klart x)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Så fint det blev! Speciellt den rosa…(vill ha)

Jättefina :D jag får snart hem mina selar :D kan knappt vänta :D
Just nu kollar jag hur svåra dom är att göra och hur mycket det kostar.
Ska testa några till modeller. Men funderar på om jag inte kan skicka med en per unge som säljs. Försöka uppmuntra till att ta ut råttorna lite mer.

haha Bella ser ju supernöjd ut!! haha
Men den kommer göra sej så fint på min lilla tös, (kanske flera töser!! *ler*)
toppen bra jobbat!
gillar det rosa^^
Min blogg: SweGizmo.se
Gillar verkligen den rosa selen du gjort ^^
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Åhå! Du har inte lust att knåpa ihop ett par till mig också? :D 
Mvh Nathalie

Det rosa gör sej jätte bra till töserna som flyttat hit! samt dom som redan bodde här också förståss! olika uppskattat men jätte fint på alla!! bra jobbat!!
funkar den verkligen, är det inte bara att råttan puttar bort den?
ja det funkar. 8 selen är den som mest används inom smådjuren. funkar på alla djur. även möss, iller, hamster, marsvin, hund, katt, råtta osv.
Bara man har en sele i rätt storlek. den tjockare snörmodellen är den som jag förstått används på hundutställningar. samma modell men grövre snöre
Ah nice :D kanske ska testa det på mina damer :3 du hade gjort din från scratch också?
jo jag gjorde dom där från grunden. har tre kvar hemma. beställt in lite mer material. se om jag kan göra några till mina illervalpar när de ska flytta.
finns annars att köpa på flera zoon som katt/hund sele eller smådjurs sele
ok :3 tack!

Vilken härlig färg Bella har! Fina selar du har gjort :)
Går inte det där stoppet på selen upp så att öglan blir större? Ser inte riktigt vad det är, men ser ut som en större pärla :S
Ska pyssla ihop lite selar jag med en vacker dag, men då måste jag orka ta mig till sybehöraffären också.. 
Nej det är ingen pärla. Jag har testat selorna på illrarna. Och de är både tyngre och drar en hel del.
Den selen som min 1kg iller testade och drog en massa i när hon skulle åt motsatt håll. Den orkade inte med hennes tyngd efter ett tag på spännet mellan selen och kopplet. Så kör jag att inte ha två delad sele eller byter ut just det spännet så bör selen hålla för djur upp till mindre katt :-D
Har beställt massa mer snören och andra spännen, delare osv. Får se om jag kan komma på fler roliga modeller att göra.
Ja hells bells är en underbar råtta. Väldigt fin färg. Kommer ifrån min acdc kull och hoppas på att kunna få en kull på henne snart om jag bara kan hitta en hane.

#22 Men om det inte är en pärla, vad är det för nåt då? :P Ser så dåligt på bilden. Förlåt om jag tjatar, men jag blir lite nyfiken!
svårt att säga. jag vet inte vad dom kalla. typ en metall liten metall ring.

Ok, då tror jag att jag vet vad det är, tack för svaret :)