Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 680 ggr
tisagirl
0

Färg/teckning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som vet vad min lilla gubbe Pelle har för färg/teckning? Han var väldigt blå när han var liten men har blivit lite gråare nu.

Beckah82
0

Blue Striped är han (framöver kommer det dock heta Blue striped Roan)

Fast  han kan vara Blcak Striped också (jag måste se gammalt foto i så fall) för Black Striped och Roan ser gråblå ut innan de bleks ordentligt.

tisagirl
0

Tack

Bellona
0

Blue i striped och roan har jag för mig får blekta ögon. Det har inte den där. Stämmer vad jag har för mig så skulle jag snarare tro att´det är en Black eller Agouti. Troligen black. Jag kan aldrig avgöra vilket när de blekts så där mkt om jag inte ser råttan irl på nära håll. Släng iväg en fråga i avelshörnan här http://r8forum.kanske.net där finns det folk som är bättre på att avgöra det :)

TacoBelle
0

Det är en black striped, när dom bleks kan pälsen se lite blåaktig ut.

tisagirl
0

Jag köpte honom när han var ca 6 veckor gammal. Har var väldigt blå/grå då, mest blå men allt de blåa är nästan borta. Jag ska höra mig för på avelshörnan. Tack alla för hjälpen :)

beeeeng
0

Hej. Nu passar jag på att fråga ordentligt vad alla mina råttor har för färger och teckningar. Hoppas att bilderna visar ordentligt. Har numrerat med så det blir enkelt för er :P ettan och tvåan är vita på magarna. tvåan är helt svart på ryggen..

mvh/sofie :)

TacoBelle
0

beeeeng

Såhär är dina råttor:

1. Agouti eubk (Europeisk berkshire)

2. Silver black eubk

3. Black hooded

4. Black roan

5. Champagne hooded

beeeeng
0

tack så mycket :D

ShaSha
0

Hehe, då slinker jag in me samma fråga om mina 3 töser Räcka ut tungan

Som nybliven råttägare har jag inte fått så stor koll på alla teckningar och färger än Flört

Haode gött!

Stj3rnfallet
0

Måste bara fråga.. Hur ser man om en råtta är black eller sivler black?:P Kanske en dum fråga, men jag ser ingen skillnad.. Kanske jag är blind?:)

Tixy
0

Nu tänker även jag passa på att fråga om någon vet vad min lillflicka är för färg.. :P

zimzon
0

#9 Två av dina är black hooded. Den helsvarta kan jag inte säga förrän jag vet hur magen ser ut. Har den helsvart mage är den black eller silverblack. Men har den vitt på magen så är den eubk och är hela undersidan vit är den ambk.

#10 Om råttan har vita strån i pälsen så är den silvrerad.

#11 Din råtta är agouti hooded.

Tixy
0

Åh, tack för hjälpen. :)

ShaSha
0

Tack zimzon! Den tredje har en vit avsmalnande rand över magen, från halsen och ner. Hjälpte de?

/ShaSha

zimzon
0

Då är den black european berkshie (ba eubk).

ShaSha
0

Ahh, tack så mycke zimzon! e d konstigt att alla tre inte har samma teckning me tanke po att dom e syskon?

/ShaSha

Bellona
0

det är inte det minsta konstigt :) teckningar avlar sällan rent. det kan dyka upp många olika teckningar och färger i en kull beroende på vad som finns bakom råttan i stamtavlan.

roan, striped, hooded och eubk dök upp i min första kull efter en eubk mamma och en roanhane.

ShaSha
0

haha ja gener e rätt kul hur d utvecklas från föräldrarna :o) speciellt djur som har kroppshår så finns d ju massor me olika motiv dom kan få.

trevlig helg!

/ShaSha

etteko
0

Apropå färger och teckningar inom kullar. Mina killar att black roan och augoti point siamese. Det känns väldigt olika, kan de vara från samma kull ändå? Hon jag köpte av sa att de var bröder..

zimzon
0

#19 Ja, allt beror på vilka färger och teckningar föräldrarna bär på. Så det kan variera en hel del i vissa kullar.