Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 487 ggr
sali
0

för varmt :(

Hej.

Mina små pluttar är jätte varma och hängiga och det ser ut som dom mår pyton nu i värmen.

Jag har gett dom ett "badkar" och frukt men det verkar inte hjälpa då dom tycker jag är bäng i bollen som ger dom vattenbad för det är hemskt med vatten och det hjälper inte om det är majs i det är ändå hemskt :D

Tänkte om det är okej att ge dem ett smakprov på min glass för jag tycker iaf man blir lite kyligare av det.

Är det jätte illa för deras magar med glass eller är det okej ?

zipvic
0

Frysta/kalla grönsaker. Petflaska med kallvatten/eller legat i frysen, linda in i handduk och lägg där råttorna gillar att ligga i buren.
Försök att få rundgång på luften inne, men inte ha fläkt riktad rakt på råttorna. Vädra endast när det är kväll, täck över fönster så solen inte hittar in i det rum där djuren finns. Jag har erbjudit isglass i mindre mängd. Inge farligt men inte heller så nyttigt. Samma för mjukglass. Akta choklad innehåll/överdrag osv.
Mer onyttigt för djuren än för oss. Konserveringsmedel, fett, kolhydrater, socker. Ha det i tanke bara.

Alla mina är mycket slöare under värmen. Även om vi kör igenom massa försök att underlätta.

sali
0

domvägrar frysta grönsaker och frukt. Petflaskan tycker dom är ivägen och rullar iväg, dom är jävligt kräsna mina små monster…

Nattmannen
0

så.. vad tycker dom att äta då?

ta något sånt, stoppa i kylen och ge till dom.

Ta en lergodstallrik eller nåt sånt, lägg i frysen och lägg en handduk på. Så har dom en kall skön säng att ligga på.

Elshira
0

Hos mig är det standard med blandningen av frysta ärtor/majs/paprika varje dag tillsammans med müslin och annan mat. De äter det gärna fryst i.af =)

Hakuna matata!

sali
0

mina äter inte frysta grönsaker, dom ser besvärade ut när dom tar i den och den är hård :D

Tallriken måste jag prova :)

Dom är jätte gnissliga med kall mat, dom vill bara ha vaaarm *muttrar*