Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 962 ggr
[MaNo]
0

teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan! jag har lite svårt att se vad denhär godingen har för teckning, lite hjälp tack? :D

Allamej
0

Kan inte ge nåt svar om jag inte ser magen :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[MaNo]
0

#1 jag kan säga att hon har en liten vit prock på magen, foto kmr i morgon ^^

myismyname
0

#0 Menar du färg eller teckning? ^^ Jag tänkte då bilden du la upp inte gör det möjligt för någon att bestämma en teckning. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[MaNo]
0

alltså vilken "ras" hon hör till xD

Thirre
0

Jag ger mig på att säga att hon är en irish missmarked eller european berkshire mismarked, det är lika illa i bägge varianter om pricken sitter på magen. Mismarked betyder feltecknad.

Det går faktiskt att se, eller få en hint av, vad hon har för teckning via den bild som finns i första inlägget genom tassarna. Hon ser ut att ha litet för mycket vitt på framtassarna för irish men baktassarna stärker irishteorin då de istället har för litet vitt på sig för att vara eubk. Jag skulle bedöma henne som en irish mismarked. Och inlägget att hon har en liten fläck på magen förstärker irishfunderingarna.

Beroendes på vad hon har för teckningar bakom sig och vad hon kommer att användas för inom avel (om hon ska det) kan styra litet vad man vill kalla henne för. pricken är stor som en irish, gissar jag, men att den sitter på magen gör att man kan även kalla henne för eubk. Om man skulle använda henne i irishavel skulle det vara bra att tänka på att fläcken sitter på magen, den placeringen kan vara svår att arbeta bort inom irishavel. Om hon däremot skulle användas i eubkavel så gör det ingen skillnad.

En vacker och söt mink irish mm! (ev att hon är coffe men förr i tiden hade minkfärgen en nyans som är väldigt lik denna.. nu är de för gråa och kalla..)

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

[MaNo]
0

här är en bild på magen :)
Några av hennes systrar var helsvarta och vissa hooded O_o
det inringade är vitt

Thirre
0

jag håller fast vid det jag skrev tidigare. Men möjligt att jag, utan tanke på avel, bakgrund och dylikt, skulle regga henne som en undertecknad eubk. Alltså european berkshire mismarked. Det jag grundar min tes på är att det är trots allt en längre teckning och den sitter mer rakt på magen. Om det hade varit en fläck som var kortare och mindre hade jag satsat på irish mismarked.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

myismyname
0

#4 Kan passa på att säga att det egentligen inte finns några särskilda raser av råttor, alla är samma ras. :) Däremot finns det en uppsjö av teckningar, färger, ögonfärger, pälstyp och öronlag. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Anvariel
0

Jag tycker det är alldeles underbat med en liten vit rand/fläck på magen! =)=) Tycker det är synnerligen elakt att kalla det för "missmarked". *fnys*! Och ett rejält *fnys* från min lilla Coco som är missmarked hon med.

[MaNo]
0

egentligen bryr jag mej inte hur hon ser ut, ville bara veta teckning ^^
hon är så otroligt underbar ändå :'''D

[MaNo]
0

men.. är hon en undertecknad ebuk. missmarked då? :O

hus-musen
0

ja hon är en eubk mm

Qui dormit, non peccat

[MaNo]
0

#12 okej, tack för hjälpen alla :D