Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2066 ggr
[MaNo]
0

inredning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det börjar vara dags att öka flocken lite och därför ska jag skaffa en större bur eftersom jag har reserverat 2 råttbebbar. :)
Sökte efter inredningar på burar men hittade inte så här är några idér men vet inte ifall de är bra eller inte så ge tipps! :D

[MaNo]
0

:)

[GlittriGris]
0

ikea har massa billga o roliga bra grejer tex minifångsten är väldigt populär :) ,.

Har en stor bur till salu om du är intresserad :).

[MaNo]
0

#2 jag bor i Finland så jag kanske inte kan köpa den xD  :/

[MaNo]
0

Jag har jätte svårt med inredning Obestämd Min fantasi är inte den bästa xD

[GlittriGris]
0

men ikea finns ju i finland. plocka in stora pinnar som du gör rent o sätt upp och hängmattor, stegar , tamponger kan du hänga upp dom brukar gilla att slita i dom , bra sysselsättning ;).

[MaNo]
0

#5 Tamponger ?! xD Det har jag alldrig hört förut, hoppas bara dom inte börjar äta på dom ..

[Dandelion1000]
0

Jag har massa korgar, rör, hängmattor.. Sen så har jag en hamsterburs överdel som ett hyllplan.. Man vänder liksom upp och ner på gallret. Sen så har jag satt fast det med S-krokar. :)

Ska försöka fota..  Hoppas du fick lite tips..

[MaNo]
0

#7 låter skitbra! :O vill gärna se foto ^^

[Dandelion1000]
0

#8, Jaaaa, men buren är bara 2 dagar gammal så jag har inte satt upp allt ännu.. :)

[MaNo]
0

fresh! :D vill se i allafall >:)

KickanW
0

Alla lågprisbutiker är perfekta för råttinredning! Korgar, diskställ, plastunderlägg, snören, krukor osv.

MangoMelon
0

Råttor gillar verkligen tamponger, de äter inte dem, men de river dem så att det blir bomull av det hela som de sedan gladeligen bygger "bo" med i sina hängmattor :p

Grimskaft som man leder hästar med gillar dom att klättra på :)

Och som många sagt är en resa till ikea ett måste för varje råttägare :p

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Jinaum
0

Samma här. Min fantasi är lika med noll.. Tyvärr har de fortfarande inte jätte mycket inredning men som arbetslös och dessutom dyrt hobby intresse på de med deadline så ja.. blir inte så mycket inredning. Men ska skaffa när jag får jobb (arbetslös)

#7 du gav mig just en idée :D Har med en hamster bur. Men använder den inte. Kan ju plocka loss ett rundat tack och hänga upp i buren så har de extra sovplats ju om man lägger en handuk eller lite sådant :D

-Cissi-
0

MaNo var i finland kommer du ifrån?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[MaNo]
0

#14 Jag bor i karperö nära vasa :P

måste lägga upp en "tampong-bild" xD

[MaNo]
0

Hon älskade det :D

ivanhoe81
0

Söt liten råtta du har

letar inredning till rätt pris som en galning jag med (närmaste ikea ligger ca 10-12 mil här ifrån), har hittat lite på öb, ska gå till lite loppis med då jag har lite mer pengar att handla för (brukar finnas allt möjligt där)

nästa gång som jag är på ikea ska jag köpa mängder med små handdukar (näcken tror jag de heter 20x40cm) 2kr st perfekt att använda som hängmattor etc

-Cissi-
0

#16 Glad jag har den största delen av min släkt i finland ska hälsa på mormor i 3 v  åker på lör Skrattande (hon bor i kimito ( stavnimg?)) 

ps gu så söt råtta du harFlört

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MangoMelon
0

Hihi kimito är bara en timmes bilväg från där jag bor ^^

[MaNo]
0

18#
19#

det är så bajsigt att alla bor i typ södra finland och jag helt: " hehe.. österbottning jag.. Skäms "

MangoMelon
0

Om det tröstar har jag också bott dit uppe, i vasa :p

Hur nära ligger närmaste ikea? x)

[MaNo]
0

i raumo Obestämd

[MaNo]
0

#22 Jag tror  jag menade raisio… HEHE!

-Cissi-
0

#19 va kulGlad

[MaNo]
0

Tänkte ju köpa en ny bur … hittade typ en mirakel bur O_o
måtten: 136 x 120 x 58 cm

ivanhoe81
0

den blir de nog glada i tror jag

[MaNo]
0

Har hittat en bur som jag tror jag köper om jag inte hittar en billigare och bättre i djurafären
måtten: 82 x 51 x 117 cm
längd  bredd  hög

Itchy
0

Förvånad hur mkt får man ge för en sån ???

You can't spell Bitchy without Itchy

[MaNo]
0

en splitter ny exakt likadan på bilden kostar 189€ = ca. 2000 kr

[MaNo]
0

såhär ser min bur ut nu, men ska snart köpa en större…
som ni ser är jag extremt dålig på inredning :'''(

myismyname
0

Vilken söt liten en som sitter och kikar ut! :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[MaNo]
0

#31 höhö, det är bella ^^

myismyname
0

#32 Jättegullig min på den bilden :D Ungefär "snääälla, kan jag inte få lite godis?"

[MaNo]
0

#33 jo faktiskt :D jag bara tog bild av buren och så kikade hon fram :D

[MaNo]
0

hihi :D är väldigt missnöjd med min bur och ska därför köpa en furet tower ( 2 våvingar) :D har ingen aning om hur jag ska lyckas inreda xD

myismyname
0

#35 Gör det! :D Jag är jättenöjd med min tower :D

Inreda är inga problem :) Fleecefiltar, grimskaft eller annat rep, lådor, små plastkorgar (kostar typ ingenting på ÖoB), badrumshyllor och såna där rep med knutar som man har då man leker dragkamp med hundar är uppskattat av råttorna :D

[MaNo]
0

# 36 såg hur du inredde din bur, jättefint! :D

Thirre
0

parakit och papegojleksaker är ett förslag.. Finns massa kul!

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

[MaNo]
0

# 38 vad är parakit för nåt? :O

ivanhoe81
0

parakit är en fågel, kommer inte ihåg hur stor men de är nog inte de minsta men inte heller de största, någon som kan mer om fåglar kan svara bättre

Serena
0

Det finns olika parakitermen dom brukar vara kring 20-30 cm stora. Det är som små papegojor ungefär. Nymfparakiter har jag haft själv, väldigt trevliga :)

[MaNo]
0

okej… fågel leksaker alltså x)

[MaNo]
0

hittade en liten klätterställning :D

[MaNo]
0

vad tycks? :)

Serena
0

#42 Ja, papegojor gillar också att klättra, så deras leksaker passar ganska bra, väldigt många typer av rep och sånt brukar finnas på parakitavdelningen på djuraffärer, och då är dom lätta att få fast i gallret också :) Sen vet inte jag hur råttor i allmännhet är med speglar men mina fåglar har tyckt om det och jag ska prova sätta in en nu när Houdini får sällskap :)

[MaNo]
0

MOAHAHAAHAHAHAA!!! 'evil little child'

Efter mycket svett och tårar och grävande i garderoben hittade jag en oanvänd minifångst :D den kmr bli PERFEKT till den nya buren som jag ska köpa :D HURRAA!! visste att jag hade en någonstans ^^ + jag hittade andra användbara saker :D
YAAY!!!!!!!!