Att få referenser
Jag håller på med en andra hemsida just nu - webs har begränsat antal sidor till 20 stycken - Jag kände att detta blev lite få sidor för att kunna skriva fler kategorier på navigationsbaren. Jag kommer uppdatera min hemsida så att den integrerar med den andra, den kommer länkas till från min ursprungliga sida.
Det här med referenser vill jag att nytänkandet ska göra att alla ska få ta del utav vad som händer i min uppfödning samt ta del av vad tidigare köpare haft för erfarenhet utav mig. På eget bevåg har jag nu skapat ett miniforum på min nya sida, där det finns en kategori som heter Kritik.
Jag önskar att samtliga som har råttor ifrån mig eller har varit hemma hos mig och träffat mina råttor blir medlemmar där och skriver sina referenser, både positiv och negativ kritik vill jag ha.
Ni kan gå in HÄR - till höger ser ni att det står register - där går ni in och blir medlemmar och förslagsvis kan ni använda samma användarnamn som ni gör här.
Meningen med referenser är att bevisa för de som tror på skitsnack istället för att gå till uppfödaren de hört illa om och fråga hur det verkligen ligger till, att iaf inte jag har någonting att dölja.
Jag skulle vilja att alla uppfödare hade detta på sina hemsidor, inte forum kanske, men just referenser som påvisar både positiv och negativ kritik och har inget emot att visa den negativa. För jag tycker att är man seriös så ska man stå för sina kullar och inte enbart mässa om allt som är bra, för kan man sina råttors bakgrund så kan man nämna nåt som är dåligt. För ingen har kommit så långt som att få fram den perfekta råttan. =)
Fler uppfödare med hemsidor får gärna ta efter detta om de finner att det är till någon nytta. Påminn era köpare om att bli medlemmar på era hemsidor och länka till dem så det underlättar.
Sno gärna tråden om ni vill det också. Fyll på listan här med referenssidor man kan gå in på och ge sitt omdöme om man har personlig erfarenhet av just den uppfödaren.
Utplåna all bullshit! ^^,
(La den i avel och etik, ändra om den är opassande där)

Kan även nämna att förutsättningar för att det ska fungera är att man TÅL att få även negativ kritik och ta den åt sig och försöka förbättra sig. =)

Jag har kapat din idé! Jag har lagt funktionen som en blog där alla kan posta man måste inte vara medlem. Ifall man som jag ibland kan vara lite lat o inte orka.
Den här idéen är jättebra Absinthe och jag hoppas fler hoppar på den. Kom på nu att jag ska skriva cred till dig för det i funktionen också. Man måste få stå på sig och jag hoppas att många orkar göra det. Jag har bara hittat en miss i det so far men det tänker jag inte skriva ut för då trillar allt omkull från start.
Jag har länge tyckt att uppfödare ska öppna sig mer, just för att minimera skvaller frekvensen. Sen vore ju drömmen att fler inte lyssnade på skitsnack till 100% utan gjorde sig en egen uppfattning. För sånt går mig på nerverna. Finns en person, som träffat mig en gång i tio min. Aldrig träffat mina råttor eller varit hemma hos mig, men som blint lyssnar på andras skvaller. Sånt gör mig sur. Har gjort genom alla år.
Jag har svårt för att man kan ta andras åsikter o inte tänka själv. Jag är precis tvärtom. Jag ifrågasätter allt och alla. Bildar mina egna uppfattningar om allt. Trots att det går tom med mina närmaste och mest betydelsefulla vänner på nerverna.

Som jag ser det så är det enda sättet att få veta är ju att ifrågasätta=) Skvaller är inte den rätta vägen att gå.. Men en sådan sida är rätt bra ide' faktiskt!
#2 Fast om alla kan skriva anonymt så finns det alltid feglortar som tar sina chanser till att skriva lite som de vill för att "förstöra".. Patetiskt men sant.
Qui dormit, non peccat

#3 Anonyma saker som är direkt skitsnack kommer ändå få ligga där men besvaras ;) Det finns som du säger alltid rötägg. Men man får ta dem med en nypa salt. Och du ska också regga dig o lägga upp bilder o åsikter! Så det så! Du är ju hemma här med jämna mellanrum och har sett mina burar i alla skick haha :P

Jag blir så jäkla glad över den här idén. Jäklar vad konstruktivt!
Sånt här kommer definitivt minska skitsnacket!
Älskar mina stora små vänner..