Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 627 ggr
[Dandelion1000]
0

Vad för väggskydd?

Har du något skydd bakom din bur, vad i sånna fall?

Hur skyddar det? Och varför har du skyddet?

Jag har själv en slags plast"tyg" som ja satt upp.. Jag får se hur det fungerar. Och jag använder mitt skydd för mina råttor lyckas ha "mat" kastning på nätterna. + att dom lyckades förstöra tapeten i min förra lgh, även att det var 3 cm till väggen från gallret.

Nyfiken på svar.. :)

Mymlan
0

Jag har till min stora bur satt upp vaxduk på väggen den är uppsatt på väggen och går inunder buren, buren står på vaxduken.

De kissar ju då de klättrar på buren o då kommer det ju på vaxduken. Enkelt torka av sedan.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Dandelion1000]
0

#1, smart :) Sen kan man ju köpa västa snygga mönsterna (så råttorna har något vackert att titta på) :P

Mymlan
0

Då min bur är 180 hög så har jag satt upp ca 3 meter vaxduk, o inge rått kiss hamnar mellan golvlist och vägg.. Tapet och matta skyddad.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Allamej
0

På tjejernas bur har jag limmat vaxduk på en plywoodskiva och satt fast

På pojkarna så har jag hängt upp ett duschdraperi

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Elshira
0

Funderade på att köpa en såndär kontorsmatta i plast man ska ha under stolen eg. de är ju styva, egnkla att rengöra och billiga, har inte kommit till skott än bara… xD

Hakuna matata!

[Dandelion1000]
0

#5, vad kostar dom ca? Behöver sånna under våra kontorsstolar här hemma :)

Elshira
0

Kommer inte ihåg, köpte en större modell utan några lommor osv och den var billig i.af xD Var en såndär sak jag slängde ner för att var bra å ha så lär inte varit mycket. Kolla på ikea.se annars ^^

Hakuna matata!

[Dandelion1000]
0

Okay, toppen

RADiOACTiV
0

jag har ett tygskynke bak på mig bur som tar emot allt skvätt och släng : ) byter den när den blivit skitig

mooi
0

jag har en ca 15cm hög "kant" av tunn plast -inte gladpacktypen utan hård, som går runt gallret ovanför burbotten. Detta för att det inte ska flyga mat och strö över hela rummet :p