Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 357 ggr
Tosca
0

AKUT!

Hej hej!

Jag måste ha lite konsultation om min råtta Kassler akut. Klockan 1900 ikväll mådde han fint, men nu har han börjat dregla en massa.. han har blivit helt apatiskt och har ingen ork eller energi i kroppen. Vad ska jag göra? Han har fått äta lite kalvsylta (max ett par gram, det som var kvar i förpackningen), lite ägg (nykokt) och smakat en bit av min äppelkaka. Kan råttor vara allergiska mot kanel till ex. (kakan).. eller potatismjöl (hade lite i kakan, men mest vetemjöl)??

Snälla , behöver ett snabbt svar, har haft det här problemet innan, men då hade Hoppetossen satt något i halsen!

//Tosca

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

rattmamman
0

Hur har det gått? Har aldrig varit med om något liknande - men skulle själv åka tillveterinären med det samma! Hoppas att han mår bättre och att ni kanske har lyckats reda ut vad det var som var tokigt. Spontant tror jag inte på en allergisk reaktion. Låter mer som att han satt något i halsen eller kanske epilepsi?

zimzon
0

Ring veterinären på en gång! Det kan bero på flera olika saker, och det är näst intill omöjligt att säga på ett forum vad som är fel.

Han kan ha satt något i halsen, vara allergisk, tappat tänder, rossla eller något annat.