Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 446 ggr
Falurven
0

Åh nej :(

Sally, min käraste gammelbrutta, verkar ha drabbats av livmoderinflammation eller något.. Hon blöder, bokstavligen talat ur underlivet >< Det blev fläckar på mina shorts..

Sally är född 2007 och börjar bli rätt gammal. :/ Sned har hon också varit en tid men annars riktigt pigg, kry och glad.

vad ska man göra?

Har även Mitty, som fått en tumör på samma ställe som sin syster. Henne kommer jag ta bort nu till veckan eftersom knölen snart är så stor att hon inte kan leva normalt.. Så synd egentligen, för hon är pigg för övrigt.. Men hon är ju också gammal. Skulle nog inte överleva operation.

Fyy det här känns inget vidare. Två a mina gammelhonor samtidigt :( Sally är guldvärd.. Så lugn, fin och härlig. Riktigt vacker <3 Henne kommer jag sakna..

Mvh Nathalie

hus-musen
0

Det enda du kan göra är att åka till veterinären fort som attan och be om medecin eller avliva om det har gått väldigt långt. Är hon sned så kan hon ha öroninflammation eller hjärnblödnng eller liknande.

Qui dormit, non peccat

gickan87
0

Känner med dig, har själv en hona som blödde så det blev fläckar. Efter 4 dagar med Baytrilbehandling så försvann blödningen, sedan dsagen efter började hon blöda igen. Igår var det en vecka sedan hon började och idag är de 1½ dag sedan hon sluta blöda igen, hoppas det håller i sig nu..

MVH Erika :)